• Jenni80

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna{#lang_emotions_gravid}

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3
  • Virriga V
    Jenni80 skrev 2009-09-13 11:24:27 följande:
    Nä det låter inget skoj..mina byxor blev oxå blöta och jag var säker på att det var vatten, men tydlgen kan man ha under gravidteten väldigt tunna flytningar, men ska du in och kolla upp det eller ?
    Nej, det bildas ju nytt fostervatten och jag har inte läckt något mer om det är det. Bebis sprallade lite igår så det känns ok.
  • Jenni80
    Virriga V skrev 2009-09-13 13:53:29 följande:
    Nej, det bildas ju nytt fostervatten och jag har inte läckt något mer om det är det. Bebis sprallade lite igår så det känns ok.
    ja, du har ju varit gravid inna med så du vet nog när nårt inte känns rätt...
  • Virriga V
    Jenni80 skrev 2009-09-13 15:52:34 följande:
    ja, du har ju varit gravid inna med så du vet nog när nårt inte känns rätt...
    Nja, det vet jag inte om jag vill hålla med om. Men man har inte tid att känna efter så mycket denna gången.
  • Jenni80

Hallå i tråden!

Varit på återbesök för att kolla tappen och den är förkortad till 1.2 cm.Skarpt läge, bara att vila och ligga till sängs nu och hoppas det håller sig till om tre veckor til. 32+4 idag.

Känns lite blähä-iget men så är det, slapp inneliggande iaf.

• nevadita

Hej

Hoppas att alla mår så bra de kan, här börjar man bli människa igen

Jobbade 6.45-11 idag, precis lagom hihi

Ska va så skööönt att jobba halvtid nu i tre veckor!!!!

Var hos farmor o åt middag tillsammans med pappa idag, sånt kan man ju aldrig göra annars
    Farmor hde stickat kofta, mössa och sockor.... superfint♥

Krumelur har sprallat massor både igår o idag, så glad

Kram på er allihopa

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • ssknurse

Nevadita: Så skönt att du bara jobbar 50% nu, ja kan tänka mig att det var fina kläder (fint med hemma stickat)

Jenni80: Skönt att det var bra, trots allt och att du slapp att bli inlagd skönare att det var hemma.

Själv var jag Bm idag och som jag själv har kännt har inte den lille filuren vänt sig ännu, så nu blir det 1 vändningsförsök i övermorgon. Något nervös är man allt. Hoppas bara det går bra.

Ingen som vet hur det är med JoJoo???
    Kram till er alla

• lindylou

ssknuse- oj ja vad nervöst det måste vara, hoppas det går bra och inte blir jobbigt.

undrar också hur det är med jojo så länge sen nu vi hörde något..

vila på nennen{#lang_emotions_smile}

Tillbaka nu till att klaga på männen :(
    De har ju fan värre pms än va vi har ibland och va FAN är deras problem med att inte fatta att man kan säga förlåt och erkänna sitt misstag.
    Det är inget allvarligt här men jag blir ledsen när nån stampar på mig och sen inte fattar att dem har gjort det. Nu går vi runt här i lgh och är tysta och beter oss som barnrumpor men jag orkar inte alltid prata om och ta upp problemet, varför kan inte han börja nån gång???? MÄÄÄÄÄN
    Ja vi ska äta snart så får väl se hur det blir, trygg stämning iallafall. hm

• Jenni80

Ssk, all lycka till imorgon!!!!!!!!

Jojo, where are u?????????

Lindy, dessa män är mest skit ibland tycker jag....min iallafall.

Själv är jag lite nere för att tappen är så pass förkortad.....Känner oro för det.

• nevadita

Hej på er!

oj vi skrev samtidigt innan idag jenni så jag missade ditt inlägg...

Varför har det blivit så att tappen är förkortad? Betyder det att bebbarna är på G?

Var rädd om dig!!

Ssknurse: vad trist att bebis inte vänt sig, hoppas iaf att vändningsförsöket lyckas direkt o att det inte gör ont.

Lindy: Inte bråka....

Kramar till alla goa vännerna

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • hinderbana

Hello ladies!

Har lika mkt sammandragningar som innan, annars lugnt här. Ska lämna nästa odling i morgon så får vi se. Tycker urinen luktar pecka och det är ju urinvägsvarning på det. Illamåendet har tagit i lite igen. Suck. Men bara bebis med tillhörande vatten (utan bakterier) håller sig i magen så är jag nöjd.

Förstår at du är orolig nennen, skulle precis fråga om du tror att du kan fika snart. Men vi tar det efter dina godingar kommit ut! Kniiiiiiiip!!!

Jobbigt Lindylou, ibland vill man bara ta deras grejor och kasta ut genom fönstret!!! Hoppas det lugnar sig snart.

Lycka till med vändningen Ssk!! Det går säkert bra!

Virriga: gjorde du ngt särskilt när det började läcka?

Nevadita: Gött med sjukskrivning, lata dig ohc njut av maggen nu!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3