• Anonym

Vad var det för nåt som kom ut?? (varning för äckligt)

Jag skulle haft mens i lör men har inte kommit igång. Har bara haft som spottings/mellanblödningar i 1 vecka och lite mensvärk från och till. Idag tror jag dock att mensen kom. Fick jätte ont i magen, har aldrig haft sån mensvärk innan och nu när jag var på toaletten kom den ut nåt konstigt när jag torkade mig. Först trodde jag det var en stor flytning med blod i men sen tog jag på den (vet inte varför) och då såg det nästan ut som det var som en blåsa som gått sönder. Lite svårt att förklara. Men när man drog i det gick det inte sönder. Utan var som en hinna på nåt sätt. Kan inte förklara det bättre =) Har aldrig fått det innan, nån som fått liknade eller vet vad det är?

• Svar på tråden Vad var det för nåt som kom ut?? (varning för äckligt)
  • Anonym

Det är hinnan som alltid stöts ut vid mens.

• Vilda Tiger

Mensen är ju blod blandat med delar av slemhinnan som kommer ut. Slemhinnan växer sig tjockare efter äl för att kunna ta hand om ett befruktat ägg som ska bäddas in i den. Så det var troligen en del av slemhinnan du tog i.

• Anonym

eller kan det vara ett mycket tidigt missfall?

• Anonym

det låter som ett missfall.
    Jag hade missfall i våras och dte var exat lika kraftiga magsmärtor sen kom det nån klump ja prics som du beskriver.

• Anonym

kan det har varit tidigt missfall?
    jag har ju testat med grav.test både på bim och bim+2 men fick bara minus.

• Pimpinellan
    Anonym skrev 2009-09-08 15:13:25 följande:
    kan det har varit tidigt missfall? jag har ju testat med grav.test både på bim och bim+2 men fick bara minus.
    Även om man är gravid ger det inte alltid plus ens på själva BIM eller dagarna därefter. Dessutom kanske embyot dog innan BIM och HCG därmed inte var så högt att det gav plus. Jga hade så en gång-mens som vanligt,men störtblödning dag4,jätteont i underlivet och ut kom en tydlig "kula" som motsvarade storleken på vad fostersäcken ska vara den tiden.
  • sasssyy

jag brukar få så nästan varje mens och jag är garanterat INTE gravid...

• Anonym

Tror inte alls på mf, då borde det ge utslag.

Jag tror et är en helt anlig mens, bara att hinnan blev lite starkare denna gång. Mens är ju hinnan som stöts ut, inget annat.

• Anonym

ok, denna hinnan var ungefär runt 5 cm lång.
    vad det nu var, vanlig mens eller mf är det väl bara att ta nya tag om 2 veckor igen och hoppas på bättre tur då.

Jag blev bara lite fundersam eftersom jag hade sån himla mensvärk (brukar aldrig ha speciellt mycket mensvärk) och blödde ganska mycket. Men det kanske kan vara olika från gång till gång.

• Pimpinellan
    Anonym skrev 2009-09-08 15:21:44 följande:
    Tror inte alls på mf, då borde det ge utslag.Jag tror et är en helt anlig mens, bara att hinnan blev lite starkare denna gång. Mens är ju hinnan som stöts ut, inget annat.
    Inte alls säkert. Bara 68% av de gravida får plus på BIM fast de är gravida. Det är skillnad på hinna och kula/blåsa också. Jag har haft mens i 30 år och endast 2 ggr fått ut en tydlig kula med substans. Hinnorna är sega,långa,trådiga,utan substans.
    70% av alla påbörjade graviditeter slutar i tidiga m.f så det kan mycket väl ha varit det.
  • Anonym

Detta såg ut som en blåsa som gått sönder, så om man drog lite i den såg det ut som det varit en blåsa/kula.

• sasssyy
    Anonym skrev 2009-09-08 15:25:30 följande:
    ok, denna hinnan var ungefär runt 5 cm lång. vad det nu var, vanlig mens eller mf är det väl bara att ta nya tag om 2 veckor igen och hoppas på bättre tur då. Jag blev bara lite fundersam eftersom jag hade sån himla mensvärk (brukar aldrig ha speciellt mycket mensvärk) och blödde ganska mycket. Men det kanske kan vara olika från gång till gång.
    Jag kan berätta att en sån mens har jag ungefär 2-3 ggr /år.. rejält med mensvärk och ofta stora klumpar i blodet...mindre klumpar har jag varje månad.

När jag pratade med min gyn om det sa han att det kan vara att det finns "rester" kvar av gamla slemhinnor kvar som liksom rensas ut då och då och att det kan vara det som gör extra ont.

TYDLIGEN är det extra vanligt om man försöker bli gravid eftersom slemhinnorna blir tjockare än när man inte äter p-piller och det kan vara så att man haft en befruktning nyss eller för någon månad sedan och små rester finns kvar.
    Om man är frisk så kan det ske befruktning i stort sett varje månad utan att man märker utav det, en befruktning är inte det samma som en bebis, embryot kanske inte ens fäster utan det blir bara en "krock" mellan spermie och ägg..

I vilket fall som helst TS så har du inget att vara orolig för som du skriver är det bara att ta nya tag nästa månad.

LYCKA TILL
  • Anonym (!!)
    sasssyy skrev 2009-09-08 15:29:59 följande:
    Jag kan berätta att en sån mens har jag ungefär 2-3 ggr /år.. rejält med mensvärk och ofta stora klumpar i blodet...mindre klumpar har jag varje månad.När jag pratade med min gyn om det sa han att det kan vara att det finns "rester" kvar av gamla slemhinnor kvar som liksom rensas ut då och då och att det kan vara det som gör extra ont.TYDLIGEN är det extra vanligt om man försöker bli gravid eftersom slemhinnorna blir tjockare än när man inte äter p-piller och det kan vara så att man haft en befruktning nyss eller för någon månad sedan och små rester finns kvar.Om man är frisk så kan det ske befruktning i stort sett varje månad utan att man märker utav det, en befruktning är inte det samma som en bebis, embryot kanske inte ens fäster utan det blir bara en "krock" mellan spermie och ägg..I vilket fall som helst TS så har du inget att vara orolig för som du skriver är det bara att ta nya tag nästa månad.LYCKA TILL
    Hej!!
    Läste att du får sån mens ca 2-3 ggr per år....är dessa mensperioder längre också eller bara rikligare och mera klumpar????
  • sasssyy

ofta längre... jag brukar ha 4-5 dagar mens men sista 2 dagarna nästan inget.. när dessa perioder är är det mycket blod i 6-7 dagar.. sen inget.. liksom tvärstopp...

• Anonym

Tack för era svar!
    Ja, man vet ju inte riktigt vad det var, men så länge det inte är något farligt får man bara kämpa vidare =)

Svar på tråden Vad var det för nåt som kom ut?? (varning för äckligt)