• sasssyy

Vad var det för nåt som kom ut?? (varning för äckligt)

jag brukar få så nästan varje mens och jag är garanterat INTE gravid...

• sasssyy
    Anonym skrev 2009-09-08 15:25:30 följande:
    ok, denna hinnan var ungefär runt 5 cm lång. vad det nu var, vanlig mens eller mf är det väl bara att ta nya tag om 2 veckor igen och hoppas på bättre tur då. Jag blev bara lite fundersam eftersom jag hade sån himla mensvärk (brukar aldrig ha speciellt mycket mensvärk) och blödde ganska mycket. Men det kanske kan vara olika från gång till gång.
    Jag kan berätta att en sån mens har jag ungefär 2-3 ggr /år.. rejält med mensvärk och ofta stora klumpar i blodet...mindre klumpar har jag varje månad.

När jag pratade med min gyn om det sa han att det kan vara att det finns "rester" kvar av gamla slemhinnor kvar som liksom rensas ut då och då och att det kan vara det som gör extra ont.

TYDLIGEN är det extra vanligt om man försöker bli gravid eftersom slemhinnorna blir tjockare än när man inte äter p-piller och det kan vara så att man haft en befruktning nyss eller för någon månad sedan och små rester finns kvar.
    Om man är frisk så kan det ske befruktning i stort sett varje månad utan att man märker utav det, en befruktning är inte det samma som en bebis, embryot kanske inte ens fäster utan det blir bara en "krock" mellan spermie och ägg..

I vilket fall som helst TS så har du inget att vara orolig för som du skriver är det bara att ta nya tag nästa månad.

LYCKA TILL
  • sasssyy

ofta längre... jag brukar ha 4-5 dagar mens men sista 2 dagarna nästan inget.. när dessa perioder är är det mycket blod i 6-7 dagar.. sen inget.. liksom tvärstopp...

Svar på tråden Vad var det för nåt som kom ut?? (varning för äckligt)