• Crystal

    Vet du vad det är för berättelse?

    Jag läste en liten berättelse en gång på någons presentation här på familjeliv. Det var kanske 2 år sen, men jag kommer fortfarande ihåg delar av den och tänker på den än idag. Sååå tråkigt att jag inte kopierade och sparade den!!
    Den handlade om en flicka som sa flera gånger till sin mamma "mamma vet du va"? Hon blev irriterad och skickade ut barnet att leka. Flickan blev påkörd av en bil, mamman springer ut och när hon ligger på vägen med dottern i famnen
    säger flickan "mamma vet du va"?
    mamma säger typ: "nej, jag vet inte vad"
    Flickan : "Jag älskar dig mamma". Sen dör hon...

    Tror överskriften var "Ta dig tid att lyssna".

    Finns det någon vänlig själ som vet vad det är för berättelse och som kan skicka den till mig?

  • Svar på tråden Vet du vad det är för berättelse?
  • Child of Dandelions

    Jag har oxå läst den och kommer ihåg den på ett ungefär, men vet inte vart den kommer ifrån och tror att det finns ganska många varianter på den. Om du vill kan jag skriva ner min variant...

  • Child of Dandelions

    En liten flicka ropar från sitt rum:

    - Mamma, mamma! Kom och titta!

    -Jag har inte tid, du får vänta! svarar mamman från köket.

    En liten flicka står i dörröppningen till köket och ser på sin mamma som lagar mat.

    -Mamma, mamma! Titta här!

    -Jag har inte tid nu, vi tar det sen!

    En liten flicka drar mamman i tröjärmen och säger:

    -Mamma, mamma! Jag har gjort en sak till dig!

    -Ser du inte att jag är upptagen? Gå ut och lek istället och låt mig göra klart ifred!

    En liten flicka cyklar ensam och ledsen på en röd cykel ner för gatan.

    En liten flicka ser inte bilen som kommer runt hörnet.

    En liten flicka blir påkörd.

    Mamma hör däckskriken från köket och tittar upp. Mamma ser den röda cykeln och den lilla flickans livlösa kropp. Mamma springer ut och tar sitt barn i famnen.

    -Mamma...jag har gjort en sak till dig i mitt rum...

    -Vad, min älskade, vad har du gjort?

    -En fin ask...och jag har fyllt den med kyssar till dig...mamma, vet du en sak?

    -Nej, min finaste flicka, vad?

    -Mamma, jag älskar dig...

    En liten flicka tar ett sista andetag och dör i sin gråtande mammas armar.

    -Om jag bara tagit mig tid att lyssna...

  • Användarnamn är för mesar

    Hahaha ja jisses den har man ju läst. Vilket patetiskt dravel.

  • Child of Dandelions

    Användarnamn är för mesar skrev 2009-09-10 12:18:40 följande:


    Hahaha ja jisses den har man ju läst. Vilket patetiskt dravel.
    Kan helt klart hålla med...den finns i oändliga versioner och alla går ut på samma sak att man som mamma ska släppa allt man har för händer och engagera sig i sitt barn. Vilket man kanske hade gjort om man inte alltid hade häcken full! :)
  • Användarnamn är för mesar
    CutieLovesCupcake skrev 2009-09-10 12:23:32 följande:
    Användarnamn är för mesar skrev 2009-09-10 12:18:40 följande: Kan helt klart hålla med...den finns i oändliga versioner och alla går ut på samma sak att man som mamma ska släppa allt man har för händer och engagera sig i sitt barn. Vilket man kanske hade gjort om man inte alltid hade häcken full! :)
    Ja, den är ju enbart skriven för att väcka skuldkänslor hos just mammor... Att man är en så dålig mor om man inte alltid orkar eller hinner lyssna på vad barnet säger.
  • Maddex

    måste ändå säga att den var fin, och ärligt vi måste börja lära oss att lyssna mer på våra barn påvissa sätt...

Svar på tråden Vet du vad det är för berättelse?