• alisson

Grym och förödmjukande bestraffning

fick jag höra talas om igår när dottern (15) berättade att en av hennes kompisar blivit tvingad att ha blöja på sig som straff för att hon tjuvrökt. (Kombinerat med napp i munnen.) Föräldrarnas motivering: Att visa henne att hon inte var så stor så hon fick röka än.

Snacka om kränkning. Jag funderar på att anmäla dem till socialen. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Grym och förödmjukande bestraffning
  • alisson

Hej, nej hon har inte sett det utan fått det berättat för sig och det låter ju som ett "påhitt" men den här tjejen är inte så "livlig i sin fantasi" annars så jag tror faktiskt inte det.

Vilka blöjor passar en femtonåring? Hennes mamma jobbar i äldreomsorgen. Jag fick för mig att det var blöjor därifrån.

Lara Croft; Jag ser inte heller "logiken". Men om man ska förödmjuka någon så är det väl ganska bra att förminska den.

• systeranka

Anmäl absolut. Verkligen sjukt och kränkade!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Filippa

Sjukt!

Min kompis fick som straff att röka 20st cigg på raken när föräldrarna tittade på.
    Hon röker INTE idag.

• ÖrebroMorsan

Anmäl dom utan tveka..så får man ju bara inte göra mot sina barn

• Julianna

Låter helt sjukt. Hur 17 kan man tvinga en 15-åring på blöja och napp - borde hon inte ha sprattlat så mycket att det var omöjligt?? Dom måste ha gjort henne illa nästan för att få igenom detta. Usch. Jag skulle först ra reda på hela historien innan jag anmälde, men visst kolla upp kan man ju göra.
    Ang. att tvinga någon att röka 20 cigg på raken tycker jag är lika stor kränkning. Helt fel att ta i tu med ett problem. Enligt min åsikt i alla fall.

Kram

• alisson

Att röka ett paket cigaretter är inte heller bra, det håller jag med om. (Kan man inte bli nikotinförgiftad?)

Jag vet inte heller hur det gick till, det är klart att dom inte fysiskt kan ha tvingat henne. Man undrar ju om dom brukar straffas på det sättet om hon "är van" liksom. Eller om hon blev chockad.

Jag vet inte ens om jag kan fråga henne om det. Kanske sätter min dotter i kläm om hon berättat i förtroende. Hur frågar man förresten, "jag hörde att du fick ha blöja på dig, brukar du få ha det?" Det låter ju inte klokt.

• Tjohalia

Men GUD så chockande! Snacka om djup kränkning! förstår inte föräldrarna att hon är lika mycket människa som dem?

• alisson

Jag tror hellre jag skulle velat haft stryk än fått gå med blöja om jag ska vara ärlig så jag menar att det är psykisk misshandel.

• zitis81

Du kan inte prata med din dotter om det och så kanske ni tillsammans kan komma på något. Då sätter du ju inte din dotter i en lika dålig sits.

Din dotter har ju uppenbarligen reagerat nästan som dig eftersom hon kom och berättade det.

Lycka till!!

• Frannyfine

jag tycker att det TS skriver låter helt sinnesjukt. Varför skulle man hitta på något så jävla dumt? ursäkta språket!
    Jag menar inte att jag inte tror på det jag bara filosoferar i hur ända in i vassen folk ens kan komm apå en sån sjuk modell på bestraffning...Idioter.
    Om dom läser detta är ni IDIOTER!
    Anmäl detta det tycker jag.

Vad är det för likhet mellan spädbarn som har napp och blöja och en tonåring som röker? Inte ett skit. en mer "rimlig" tankegång hade ju varit utegångsförbud,indragen månadspeng, Tele och dataförbud,avstängd mobil. Att själv jobba ihop alla sina pengar för att hon ska känna hur det svider i att köpa cigg. Det finns en hel värld av rimliga bestraffningar. Varför tar man det mest ologiska som finns.

Jösses! Sorry men jag blev skitupprörd...

Svar på tråden Grym och förödmjukande bestraffning