Pladdertråden 12

Talk to me...
Hej!
Min läkare ringde idag igen. Han vill att jag ska öka en tegretol på morgonen för att få bort den på em. Han vill att jag kämpar ordentligt med detta eftersom jag nu oftast tar två teg på em.
Och så skickar han remiss till Lund. Han känner att han inte kan hjälpa mig ändå fram men han vill inte lova att de kan heller.
Alla blir tydligen inte anfallsfria men om någon kan hjälpa mig så är det dem. Jag är bara så rädd för att bli utskrattad... det finns ju de med så mkt mer kraftiga anfall som kanske behöver hjälp före mig.
Han tycker dock att jag är så "svår" med så många olika sorters anfall, svårinställd plus att de tydligen mest har massa gissningar i min journal om hur allt uppkom!
Han får inga riktiga svar av att läsa i min journal eftersom de läkarna inte heller kunde säga exakt vad som hände.
Tydligen så hade de också filosoferat något att att det var en del av hjärnan då som inte utvecklades som den skulle och gav mig ep och förlamning, eller om det var inflammationen som gav mig det eller om det var en kombination.
*Dricker kaffe*
HW: Vad jobbigt, hoppas du mår bättre snart.
Gubbis lagar kvällsmat, schnitzel och potatis mos, och jag slappar med en kopp kaffe till.
Hw: Vi har alla något vi är bra på, är det inte så?
Igår hade jag bara ett par känningar och ett litet anfall, fick höjt medicinen på morgonen ju och det funkade väl bra. Fick först anfallen mellan 19-20 så det är ju jättebra.
Hoppas det håller i sig bara. Är lite småsur på C. Ville ju tatuera mitt ep märke på insidan av hö handled men C verkar inte tycka att det är så bra idé.
Han menade på att människor kommer att se det fort och dömma mig för att människor är rädda för hjärnsjukdomar, att folk har så mkt fördomar.
Är det så? Jag har aldrig stött på det...fick lite intryck av att han kommer att skämmas över tatueringen? Den kommer ju att vara väldigt synlig.
Men det är ju det som är meningen. Han tycker att jag borde köpa halssmycket bara men det ser ju ingen?
Jag ser ju hellre att folk ser att jag har ep än att de tror att jag är en jävla alkoholist på gatan!
Förstår inte riktigt hur C tänker där... och ep märket är ju lite för mig med, trygghet och att jag sätter den synligt för att jag vill sluta skämmas över min sjukdom!
Blev väldigt förvånad över hans reaktion... jag har aldrig märkt att folk hållit mig på avstånd pga ep,n... eller så märker jag inte det?
Vad spelar det för roll om jag har ett märke och att det syns? Jag menar jag berättar det ändå för alla som jag träffar väldigt fort.
Hjälp mig lite tjejer, är det en dum idé att tatuera in ep märket på ett synligt ställe?
HW: Ja jag förstår vad du menar, vet inte varför jag skäms... kan inte svara på det, faktiskt. Löjligt men men..