• Anonym

skäms för min förlovningsring

va tråkigt att du känner så! men jag förstår dig, man har ju drömt om en viss ring.
    va ärlig o säg det till din blivande.
    min man friade med en alians ring, i vitt guld! väldigt vacker,men jag ville jag i rött guld.
    jag sa det till honom o vi bytte ut den , inga problem . va ärlig!

• Anonym

Jag har en vanlig slät guldring som förlovningsring, dom flesta jag känner har faktiskt det. Som vigselring har jag dock en diamantring på 0,5 c

• Anonym

Att gnälla över en sån liten sak som en ring? Du har i alla fall fått en, min gubbe har friat men inte tusan händer det något mer efter det.
    Ingen ring, inte ens tittat på ringar... eller jo EN gång!

• Anonym

Oj. Om du nu hade så stora förväntningar på hela frieriet plus ringen så skulle du ha fixat de själv. Du gnäller på ringen, på hur din sambo friade och på att det var "ta två för en" Du har nog fått din sambo att känna sig dålig. Okej att ringen inte föll dig i smaken. Men att ta med pris och allt du surrar över gör mig irriterad!

Dessutom är vanligast med släta ringar till förlosvning.

• Anonym

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:13:58 följande:

Anonym (What??) skrev 2009-09-10 22:10:41 följande:
    Nej jag driver inte! Jag ville ha den typiska filmförlovingen och det hade jag sagt. Jag har då aldrig sett någon på tv som fått en platt guldring..
    Man ska inte tro på allt man ser på TV...
  • Anonym

Ett frieri direkt efter förlossningen är kanske ingenting man drömt om, och en slät guldring brukar inte synas i filmer vid de storslagna frierierna.... Nä visst, men livet är ju ingen regisserad film! Jag känner ingen som har en sten av något slag på sin förlovningsring, det har alla på vigselringen. Jag kopplar stora diamantringar till tv-världen, väldigt amerikanskt överdådigt sådär.... En slät guldring är väl "standard".

Men är du inte nöjd så får du väl säga det till din blivande make. Jag tycker dock det låter som att du fantiserat ihop ett drömscenario utifrån filmens värld. Verkligheten är ju något helt annat, du har en man som faktiskt friat, som vill gifta sig med dig och leva med dig tills ni dör! Räcker inte det får du väl ge gubben din manus så att han kan iscensätta din fantasi ordentligt så ni sedan kan leva lyckliga i alla era dagar.

• Anonym

Har också en alldeles slät förlovningsring. Det är så det "ska" vara i Sverige, det är ju tradition här. Den är väldigt tunn men så är det också väldigt praktiskt, den är inte i vägen på samma sätt som en tjockare ring kan vara. Men ringen är ju en symbol för kärlek, inte för pengar!

I vigselringen har jag diamanter, det är vanligt i Sverige nuförtin men hos lite äldre är ju även vigselringen slät.

Mer regel än undantag att förlovningsringen är stenlös. Absolut inget att hänga läpp för!

Kommer du från ett annat land med annan ringkultur eller har du bara aldrig sett hur svenska förlovningsringar brukar se ut?

• Anonym

VArför har du förlovat dig överhuvudtaget? Är det inte för kärlekens skull man gör det? Eller är det bara för att få en fin ring?

• Anonym

I så fall är det jättesynd om mig, har två släta guldringar på höger ringfinger, stenar o. sånt är inte min stil eller smak alls. Tänker man efter bland dem vi känner är det likadant för dem eller att det bara är vigselringen som har sten.

• Anonym

Att du sett så på teve kan ju bero på att oftast visar dom sånt i filmer från t.ex. Usa och där tror jag att det brukar vara så att deras förlovningsringar har stenar i, sen är det ngt speciellt med vigselringen, om dom inte får ngn ny eller hur det nu kan vara. Det vet säkert ngn annan bättre än mig

Att ngn faller på knä och firar efter förlossningen tycker jag låter oerhört romantiskt, två av de viktigaste händelserna i ens liv på samma dag.
    Hade min man friat så till mig hade jag blivit otroligt glad.
    Det visar ju också att han tänkt till o planerat det här väl, att du inte visar lite mer tacksamhet tycker jag är hemskt!

Hade jag köpt en förlovningsring till min man och han hade gått o köpt stenat i efterhand till den för att han inte var nöjd så hade ja blivit fruktansvärt ledsen.

Svar på tråden skäms för min förlovningsring