• Anonym

skäms för min förlovningsring

vi hade ett par ärvda ringar hemma som vi lät guldsmeden knacka ut. Hans rin gär helt slät och min lät vi "dekorera" med ett egen gjort mönster av hjärtat. Förlovningen blev i allhast på en skabbig rastplats nånstans i sverige. Barnen var med och satte på ringarna. Jag tycker att en förlovning vid förlossningsängen låter jätte romantiskt, och du kan väll inte ändra ringen själv? Då måste väll din fästman vara med? Det är väll bättre med en ring som är "vardaglig" än en som mest passar till fest och det känns konstigt att gå till närbutiken i tovigt hår o slit o slängkläder med en stor diamantring på fingret som mer passar ihop med en galaklänning

• Anonym

jag tycker att tillfället i sig är hundra gånger mer oromantiskt än en slät ring. jag hade aldrig velat bli friad till på bb. även om det är genomtänkt innan så känns det kanske inte så "seriöst" med alla kännslor i kroppen som ett nytt barn innebär. sen skulle jag heller inte vilja ha samma förlovningsdatum som mitt barns födelsedag.

det är väl bara till att köpa dig den ring du vill ha. man har ju oftast olika smak så även om du fått en ring med stenar i är det inte säkert du hade tyckt om den ändå. just därför är det mycket bättre att man som tjej väljer ut sin egen ring, eftersom vi tjejer oftast är lite mer kräsna när det kommer till förlovningsring.

• Anonym

Jag undrar också. Om du nu tycker frieri är så viktigt. Varför friade inte du? Han hade kanske känt sig uppskattad om du köpt honom en fet diamantring. Det tror jag i alla fall. Varför förvänta sig något av någon utan att kunna ge det själv?

• Anonym

Nej förlovningsringar ska inte ha stenar.

jag har jobbat i en guldsmedbutik och dom ska vara släta.

I sverige får vi ju vigselringen sen och DEN ska ha stenar.

I USA tex är det annorlunda.

Att ha sten i förlovningsringen är lite wt...

• Anonym

Men då är det ju bra att du pimpar den själv med lite bling bling så är väl alla nöjda och glada sen. Eller som de säger på filmerna: and then they lived happy forever!!

• Anonym

i din värld och dina krästsar kanske men nej, jag jämför varken boende, bil eller semster med mina vänner. varför skulle jag? jag är nöjd med mitt liv och dom med sina. jobba på din självkänsla istället

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:33:52 följande:

Hur gärna man inte vill så jämför man sig med andra. Man jämför boende,bil, semestrar osv. Lika så ringar- fast det är inget man säger. Vännerna med de vackra ringarna lutar huvudet så fint mot sin högerhand så att alla kan se ringen. Ibland behövs det inte ord för att skryta.
  • Anonym
    naturbarn skrev 2009-09-10 22:34:16 följande:
    Oj då... Jag trodde att man förlovade sig för att man älskar varandra och vill gifta sig och tillbringa livet tillsammans!! Inte för att man ska få en värsting ring som man kan jämföra med alla i sin omgivning.Tycker nog att du har missförstått det hela lite.Stackars din fästman, hur tror du han kommer känna sig när du ratar han ring?
    PRECIS!

TS du måste jobba med dig själv och inte ha ring för att skryta för folk.

Jag tycker tvärtom att folk är korkade som lägger 30-50 tusen på en ring.
  • Anonym

Haha, det var det fånigaste jag hört!

Den internationella traditionen (som de flesta i mitt umgänge följer) är solitär diamant i förlovningsringen och slät alternativt alliansring till vigseln. Kan lova att det inte är WT. (Antar att du tycker att båda våra prinsessor, som också följer den internationella traditionen, är white trash i analogi med detta?)

Man gör PRECIS som man vill, och att anamma den internationella traditionen är populärt i kretsar där man dels rör sig mer internationellt (som i mitt fall) och dels har mer pengar.

Anonym skrev 2009-09-10 22:31:04 följande:
    Nej förlovningsringar ska inte ha stenar. jag har jobbat i en guldsmedbutik och dom ska vara släta. I sverige får vi ju vigselringen sen och DEN ska ha stenar. I USA tex är det annorlunda. Att ha sten i förlovningsringen är lite wt...
  • Anonym

Jag Älskar min förlovningsring och den är en tag två betala för en ring och UTAN stenar således helt slät. Jag och min man valde ut den tillsammans när vi var 25 respektive 28. Vår eknomi var jättebra då men varför lägga en massa pengar på en förlovningsring. Dessutom var det ju superenelt att tillverka en egen vigselring ett år senare som jag själv ritade och den passar perfekt till min billiga släta ring.

Ja det är fräckt att "pimpa upp" din ring utan att fråga. Du kan väl bestämma hur din vigselring ska se ut istället.

• Anonym

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:07:42 följande:

Någon mer än jag som skäms över sin förlovningsring? Inget blev som jag hade tänkt mig med förlovningen.. ett frieri vid BB sängen efter 14 timmars förlossning, för att sedan bli lämnad själv av min nyblivna fästman (då besökstiden var slut och han blev hemskickad). Och en fjuttig platt/slät guldring "ta två betala för en"-ring..Känner mig förnedrad av att gå med en ring som tonåringa köper, vart tog den romantiska middagen med live musik och en stor briliantring vägen?Har tagit upp detta med min fästman, och han säger att "alla" har sådana ringar, och diamatringer kommer när vi gifter oss. Stämmer det, vad har ni? Själv har jag vart så fräck och köpt en 0,70 carats briliant som jag ska låta guldsmeden sätta dit, är det fult av mig?
    Mmm, som du skriver själv, hemskt. Jag tycker det skulle vara din sambo som skulle känna sig förnedrad över ditt beteende snarare än du!
Svar på tråden skäms för min förlovningsring