Anonym (hemskt) skrev 2009-09-12 21:02:42 följande:
Nåväl får upprepa mig ännu en gång för er nya i tråden. Det har ingenting med klass, ekonomi eller priser att göra. Jag hade en önskan, en dröm som jag förklarat så många gånger för min blivande man. Jag ser inget fel i att ha en slät guldring, eller silver. Jag hade bara önskat att min fästman kunde engagerat sig mer eller friat utan ring så att jag kunde fått vara med vid valet. Jag har många gånger sagt att jag tycker att en slät ring ser tråkig ut, en liten diamant som glittra fin hade gjort den vacker i mina ögon. Eller en personlig designe, gravyr på utsidan.. helt enkelt något som gjorde den speciell och vacker i mina ögon. Jag är besviken på att han tog den enklaste vägen han kunde.. lika så med frieriet, det hade vart helt underbart om han gjort något för att fira förlovningen. Mer än att ge ringen och åka hem. Han kunde som sagt tagit reda på om han fick stanna kvar, friat på morgonen och tillbringat dagen med mig eller åtminstånde gjort något litet över vardagen efter BBvistelsen för att fira det. Jag älskar min ring för att det var den han friade med, så jag vill inte byta ut ringen bara smycka den mer efter min smak.
Drömma kan man alltid göra. Men det är i verkligheten du ska leva i. Din man kanske inte hade RÅD med en briljant-ring?