• millchan

Hur är eran aptit nu när ni är gravid?

Som rubriken lyder hur är aptiten!

Jag är i v.11 och min aptit är käpp rätt åt skogen.
    Jag mår inte jätte illa men inte prima heller, har ingen mat lust alls och är trött som bara den.
    Det kanske hänger ihop, när man inte äter så blir man nog trött.

Jag har inte fått nåt sug efter någonting heller.
    Dricker massa ramlösa och lite oboy ibland.

Vill ni vara med och berätta hur det är för er.
    Och om ni har nå tips på bra maträtter, förätter och efterätter så vore det kul.

• Svar på tråden Hur är eran aptit nu när ni är gravid?
  • sandrablom

jag är ofta hungrig, men när jag väl äter så tycker jag att jag blir mycket mätare fortare än innan jag blev gravid.
    Jag vet att de är många som får svårt för köttfärs när dom är gravid, blir konstig smak eller nått, men jag tycker taco funkar.

ät mat som du tycker är gott...

• challis777

För mig är det tvärtom! Jag skulle kunna äta dygnet runt, har slutat känna mig mätt, är hela tiden sugen på något. Mest hårdmackor. Och stark mat, med tabasco eller sambal i.

• millchan

Det är bara det att inget verkar gott längre!
    Förr åt jag som en häst, åt mer än min sambo och nu äter jag knappt hälften av vad han äter.
    Och förr kunde jag sitta med godis skålen i knäet och mumsa framför tv,n men inte ens godis är gott nu.

Igår så tog jag en dubbla daim och åt upp ena biten och då kändes det som jag ätit en stor portion mat.

Jag har gått ner 3 kg på 5 veckor.

• sandrablom

jag är skit sugen på salt hela tiden, kanske blir en påse lakrits i helgen.

min förra graviditet var jag sugen på is hela tiden, gick runt och sög på is hela dagarna när jag va hemma, men man gick ju inte upp av det iaf

• sandrablom
    millchan skrev 2009-09-11 18:32:11 följande:
    Det är bara det att inget verkar gott längre! Förr åt jag som en häst, åt mer än min sambo och nu äter jag knappt hälften av vad han äter. Och förr kunde jag sitta med godis skålen i knäet och mumsa framför tv,n men inte ens godis är gott nu. Igår så tog jag en dubbla daim och åt upp ena biten och då kändes det som jag ätit en stor portion mat. Jag har gått ner 3 kg på 5 veckor.
    jag är i vecka 19 har fått upp 1 kilo på hela graviditeten hittills, men har 7 kilo kvar från förra så är bara glad att jag inte får upp för mycket
  • nässlan

Hungrig jämt och illamående men om jag håller mig mätt jömt mår jag inte illa så jag små äter nästan jämt på något och gör jag inte detta och blir hungrig kommer det upp.men jag blir mättare mycket fortare än innan så en barnportion räcker gott och väl till middag

• hellajo

Jag är nästan aldrig hungrig vilket förvånar mig, dricker mycket har fått noja på äppeljuice och kranvatten. Kranvatten som jag annars har hatat gör hellre mineralvatten i min soda streamer.

• ecca86

Åh, jag är hungrig, hungrig, hungrig! Vill ha mera mat och oftare. Är inte speciellt sugen på sötsaker och så (mer än vanligt alltså :p) men just mat kan jag nästan äta hur mycket som helst, har redan en del kilo för mycket så de här känns inte bra!

• Alizze

Jag är i v 8 och mår illa men är samtidigt hungrig, måste äta något med ca 2 timmars mellanrum annars mår jag inte bra. Men jag klarar inga stora portioner längre.

• SusannaT

första månaderna kunde inte jag heller äta. fast jag inte mådde lika illa som med första så gick det bara inte. men nu är jag i vecka 30 och kan äta hela tiden.. iofs ryms det inte mkt på en gång så äter lika men ofta. tuggar på nått hela tiden :)

Svar på tråden Hur är eran aptit nu när ni är gravid?