dåligt bil köp- inga nya pengar..Varning långt
Hej.
hade en gammal saab 900 förut som funka kanon som familjebil, tills ungjävlarna kom på att den var lättstulen och börja trasha den, så jag sålde den och börja leta efter en kombi, eftersom jag mekar ganska mkt själv så köper jag lite billigare bilar (läs fattig pappa), så jag sprang på en helt rostfri passat 96??, den va besiktad och var bra förutom att ena dörren var glapp som jag fixat. men sedan börja problemen... först så skar hjullagret bak på E20 så den tvärnita när tanten körde, eftersom lagret är integrerat i skivan så blev det till o lämna in den på verkstan och pressa i nya lager, (kunde egentligen köpt helt nya skivor och lager och gjort jobbet själv..) men det var i december och massor av annat att göra, sedan pajja tändspolen.. fixa allting själv, och sedan börja bakre bromskivan falla isär pga. anliggande ok. Den har gått 23000. Sedan upptäckte jag att jag var tvungen att byta kamrem eftersom detta var en 2.0 litersmotor och det blir ventil sallad om remmen sticker. tvärt emot den gamla "golf" motorn som inte alls var så konstruerad.....
så nu har jag slängt ut,.. allt som allt.. 30 000,. och nu börjar tålamodet tryta..och nu har bakre stötdämparna helt plötsligt börja ge sig helt...
Vad gör man??först skäms jag för det är en så jävla dålig bilaffär och jag vet inte vad jag skall göra, funderar på att ta ett lån på 20000 och köpa en 850 kombi eller någon senare bmw 520 kombi 93-96 (ingen kamrem) och kränga passaten men tanten särger nej!!. jag vet inte någon som har ett tips i mörkret???tycker passaten är bra men det är för rutten kvalite på skiten.. bmw o volvo är ju bättre genomgående.