Inlägg från: mammamys06 |Visa alla inlägg
  • mammamys06

Yttrande från rättsliga rådet

en glad skrev 2009-09-11 23:11:00 följande:
    - om man hamnat i rättsliga rådet finns redan utförliga läkarintyg och på grundval av dessa avges en "expertisbedömning" av lämpligheten att bli föräldrar i varje enskilt fall....
    Jag vet flera fall där utredarna inte alls ens velat ta del av läkarintygen och säger nej men när nämnden får ta del av läkarintygen så har de sagt ja i sin tur....
    Victor född september -06, broster bf annandag jul 2009
  • mammamys06
    marie7806 skrev 2009-09-13 12:56:11 följande:
    Det finns inget annat än min sjukdom som pekar mot något negativt, alla andra faktorer är positiva. Min sjukdom har inte förändrat sig något alls sedan våran första adoption 2003. Jag anser att mina två andra barn som hemutredaren varmt rekommenderade oss att bli föräldrar till hade samma rätt att få en "frisk" mamma.Varför ska min son eventuellt behöva lida i framtiden och växa upp utan sin syster för att riktlinjerna har ändrats nu? Jag har en folksjukdom som går att behandla så att man kan leva ett fullgott liv, jag är inte döende........
    Men då borde du ju ha ett läkarintyg som påtalar detta klart och tydligt och då borde det väl inte vara några problem?!
    Victor född september -06, broster bf annandag jul 2009
Svar på tråden Yttrande från rättsliga rådet