• fiafiore

Efter utomkvedshavandeskap

Var till gyn i dag, trodde att jag fått missfall.
    Tyvärr hittade dom inget foster, trots hcgvärden. Misstänker utomkveds...:(

Först var jag livrädd för att jag fått missfall, men det skulle nästan kännas som en lättnad efter det här.

Ska tillbaka på onsdag och jämföra hcg. Han sa att det fanns en lite chans att jag var gravid i ett tidigt stadie och att det var därför som dom inte kunde se något foster.
    Jag har haft bruna flytningar i fyra dagar och nu blödder jag en hel del rött blod. Någon av er som känner igen symptomen?

Skönt att höra att det finns hopp att bli gravid efter ett utomkveds, men just nu känns allt väldigt läskigt.

• fiafiore

Hej pionen. Jag skulle vara i början av vecka 7 enligt senaste mens.

Har mätt mitt HCG dom senaste tre dagarna, i måndags var det 380, i tisdags 318 och i dag 314.

Dr trodde att det var ett utomkveds men att det är på väg att lämna kroppen av sig själv. Eftersom hcgt sjunker. Om det hade varit ett vanligt missfall skulle det sjunkit snabbare.

Ska ta ett nytt blodprov om en vecka och har hcg sjunkit rejält så är det bara att invänta ett nollvärde och sedan börja planera nästa grav. Ligger det fortfarande mellan 300-400 kanske det blir aktuellt med en skrapning, alternativt operation.
    Men eftersom jag inte har ont tycker han att det är bäst att vänta och se vad som händer.

Han har dock inte uteslutit ett vanligt missfall, så just nu känns allt konstigt. Jag vet inte alls hur mina äggledare ser ut, tänk om jag inte kan få barn på ett vanligt sätt?!?

Dr tror absolut inte att det ska bli några problem för oss att få ett barn, men hur kan han veta utan att ha tittat på mina äggledare?

När ska du börja försöka ingen Pionen?

Obs Blöder nästa ingenting nu, lite ljusbruna flytningar bara.

• fiafiore

Det tycker jag verkligen att du ska göra! Njut! Det skulle jag ha gjort =)

• fiafiore

Det är så fruktansvärt skönt att prata med människor som varit i samma situation! Och dom senaste dagarna har gjort mig gott, ser ljust på framtiden och möjligheten att få ett barn. På något sätt kommer det gå!

Dessutom får man ju gå på tidigt vul med en utomkveds bakom sig, och det är ju faktiskt något positivt i det negativa.

Är det bara jag som ser mammor med bebisar precis överallt?! Jag börjar misstänka babyboom.....eller så är det min besatthet av barn som spökar!

Lycka till Pionen, håller tummarna!

kram

Svar på tråden Efter utomkvedshavandeskap