• lia76

Datorn hänger sig!!!

Ominstallera Vista.
    Sådant brukar hjälpa det mesta.
    Eller ominstallera alla drivrutiner till bl.a. ljudkort och grafikkort.

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • lia76

Eller så kör du en diskrensning, defragmentering...
    Hur mycket utrymme har du kvar på hårddisken?
    Du bör ha ca 25% ledigt för att allt ska fungera mer normalt

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • lia76
    Covenant skrev 2009-09-13 19:52:43 följande:
    Har problemen dykt upp efter att du satte i mer minne? I så fall - plocka ur och testa. Det kan också vara någon av de gamla minnesmodulerna som blivit defekt. Jag tycker inte att det låter som att det är fel på hårddisken, snarare på minnet. Kontrollera event viewer (loggboken) (kontrollpanelen -> administrationsverktyg) för att se om du kan få någon info om vad som händer precis innan datorn låser sig. mvh
    Ja just, det också... Att jag inte tänkte på det fast det står där svart på vitt.
  • lia76
    LuPeRo skrev 2009-09-15 13:11:38 följande:
    Jag googlade runt lite och insåg att Memtest går igenom 10 test i följd. Min gick igenom dessa 10 testen nästan 2 gånger så det var tydligen okej att stänga av det. Jag har felsökt datorn, rensat den och ska strax lägga i Vista skivan och se om det hjälper att reparera. Men sen står jag helt handfallen och har ingen aning om vad problemet är. Vi tänkte att hårddisken kanske blev överhettad, men där är 3 fläktar i boxen och även små hål på ena sidan av den. Så kyld är den. Kan det vara processorn som inte orkar med riktigt?
    3 fläktar bara
    Här har jag 10 fläktar

Kan nog bli överhettat.
    Sims 3 kräver ju inte så jätte mycket av minnet.
    Men däremot av grafikkortet.

I min förra dator så var det grafikkortet som var boven.
    Det blev jätte varmt när jag spelade Sims och hela datorn kunde frysa ibland.
    Så kanske det kan vara något med det?

FÖR WINDOWS VISTA
    * 2.4 GHz P4-processor eller motsvarande
    * 1.5 GB RAM
    * Ett 128 MB Grafikkort med stöd för Pixel Shader 2.0
    * Microsoft Windows Vista Service Pack 1
    * Minst 6,1 GB hårddiskutrymme med minst 1 GB ytterligare utrymme för anpassat innehåll och sparade spel

För datorer med inbyggt grafik chipset i Windows, kräver spelet minst:
    * Intel Integrated Chipset, GMA 3-serien eller bättre
    *2,6 GHz Pentium D CPU eller 1,8 GHz Core 2 Duo eller motsvarande 0,5 GB extra RAM-minne
Svar på tråden Datorn hänger sig!!!