• Covenant

Datorn hänger sig!!!

Har problemen dykt upp efter att du satte i mer minne? I så fall - plocka ur och testa. Det kan också vara någon av de gamla minnesmodulerna som blivit defekt.

Jag tycker inte att det låter som att det är fel på hårddisken, snarare på minnet.

Kontrollera event viewer (loggboken) (kontrollpanelen -> administrationsverktyg) för att se om du kan få någon info om vad som händer precis innan datorn låser sig.

mvh

• Covenant

Loadperf-felen bör inte ha med dina hängningar att göra. Händer det inget speciellt precis före hängningstillfället? Kolla system- och programloggarna i loggboken framför allt.

Här har du en googling som kan hjälpa dig att tolka loadperf-felen i loggen: www.google.se/search&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

mvh

• Covenant

Hade jag varit du hade jag plockat ur en minnesmodul i taget och testat - alt. letat rätt på ett program för att testa minnesmoduler (det finns en hel del).

Jag vet inte varför riktigt, men det bara känns som att det är minnet som bråkar.

• Covenant

Jag har inte använt det programmet någon gång - men det borde vara ganska tydligt om något är paj när programmet kört klart. Om det står typ "Stuff is broken!" eller "Iiiih! Panic!" så är det något som är knas. ;)

• Covenant

Det verkar som (iaf enl. google) att man får räkna med att det tar galet lång tid (om det är memtest86 du använder).

Tur att du har en till dator! ;)

• Covenant

Du får nog googla lite och se om du vågar stänga av memtest.

Om det inte är minnet så vet jag varken ut eller in. Det skulle kunna vara någon gammal härlig IRQ-krock - men då brukar man få blåskärm.

Jag vet faktiskt inte, men ska fundera...

Svar på tråden Datorn hänger sig!!!