• BabbelMia

    mummelmammaorna del 15

    Hallå!

    Tyckte det var tomt utan vår tråd, även om vi inte alltid är aktiva så skapar så klart en ny

    Vi är ett gäng örebromammor som träffades när vi väntade våra 05:or och som kikar in här och rapporterar om vardagen lite då och då.
    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 08:20
    Mummelmammor heter vi så klart

  • Svar på tråden mummelmammaorna del 15
  • BabbelMia

    Kanske ska skriva lite nu då oxå, så den inte dör direkt

    Här rullar det på, höstens första förkylning är här dock. Men bara snoriga så ska inte klaga. Leo får en extra dag hemma idag så han orkar gymnastiken på dagis imorgon, och gå på onsdag.

    Har lite ångest oxå över att dagarna går så fort, ska ju snart börja jobba Å även om jag skulle kunna övertala M till att vara hemma en del så blir det ju jobb hur som för min del i mars, men vore ju skönt om barnen kan vara hemma hela tiden fram till augusti, eller ja N alltså. Men planen är 60% mars-midsommar, sen FP fram till mitten av augusti, och så deltid till hösten med, helst 60, eller annars 75.
    SÅ sugen på nytt jobb oxå, men lär väl bli kvar där...funderar dock jättemycket på att jobba obekvämt igen, har ju både för och nackdelar, men många för just med småbarn, och en sambo som jobbar rak vecka...

    Kikar lite på ny bostad oxå, blir väl lite litet här om några år. HUS säjer M, så blir väl det,så då kan vi hamna var som, kanske utåt Vintrosa och Garphyttan, vem vet
    Kikade in ett hus i Vintrosa nu, som såg bra ut, eller ja, gjorde väl alla de som är ute nu, men ett som mer passade oss. Får se om vi tar oss iväg och kikar...

    Ja,allt för nu, ska röja upp i köket och sen se om jag kan sy lite gardin till leos rum, tappat bort alla ringar till stången,så nu syr jag panelgardin istället....

    Ha det gott!
    Kram AM

  • yd 79

    Bra att du tog tag i tråden. Tack!

    Låter toppen med hus i Garphyttan, det röstar jag för!

    Annars är allt bra här ute. Elin fyller 2 år på torsdag, så jag bakar för fullt. Tänkte ha kalas både torsdag och lördag. Har tagit ledigt från jobbet (lyx!) på torsdag och på lördag droppar det väl in sånna om inte kan o orkar mitt i veckan. Det blir bra. Har bara lite ångest för vad jag ska köpa, men det har jag alltid. Men det ordnar sig nog. Imorgon åker jag till Marieberg med omnejd och letar...och jag lär väl inte komma hem tomhänt... Bolla och bilar är Rasmus förslag...hmm, undar just vem som önskar sig det...

    Nej, nu ska jag kolla till havreflarnen och Elin, som inte har somnat än.

    Ha en bra vecka. Kram Ylva

  • BabbelMia

    Ja men, det var väl en bra ide av storebror, klart hon ska ha det
    De är inte dumma int

    Är du ute efter leksaker så kanske mat funkar?? Alltså sånna som man kan ta isär,sätta ihop etc, pizza, mackor och allt som finns.
    Eller play to learns radiostyrda grejor (bla finns en nyckelpiga), de är från 2 tror jag...minns inte alls vad Leo fick, man glömmer fort!
    Sen har ni väl en massa förståss efter Rasmus??

    Ja,ja, du kommer säkert på nåt bra

  • Ebbizz

    Åh, vad bra med en ny tråd :) Tack AM!

    Hinner inte skriva mer nu, ska upp strax efter fem i morgon. Jobbigt!!! Bättre är att jag då slutar runt två :)

    Återkommer i morgon :)

  • Ajo

    Bra jobbat A-M!

    även om man inte är så aktiv så kan det var skoj att slänga in ett par ord.
    Sitter på jobbet nu och är trött!!
    Fick passa på att duscha här eftersom Öbo renoverar vårat badrum, vi har tydligen fuktskada så det tar ju sin tid innan det blir klart. Hemma ser det ut som ett
    bombnedslag, men det kommer att bli fint så man får väl stå ut!
    Hoppas ni mår bra allihop!
    kram
    Ann

  • yd 79

    Tack för tips. Det blev DVD box med Fåren Shaun, bockkläder, barnmatstol till dockan och en del kläder till Elins 2 års dag. Och sen en liten Pippidocka från Rasmus - "jag visste väl att du skulle bli glad" sa han när hon öppnat paketet.

    Dagen var lyckad (trots allt trots!) och barnen var jättesvåra att väcka imorse! Supertrötta! Kan tänka att de somnar tidigt ikväll, hoppas att Niklas får njuta av det. Själv ska jag ut och äta ikväll - mysigt!!!

    Nej, nu är rasten snart slut. Ha en bra helg allihop!

  • BabbelMia

    Vad roligt att komma ut på egen hand, det behöver man

    Fast hon fick väl dockkläder, inte bockkläder hoppas jag

  • yd 79

    Ha ha ha, det stämmer bra. Det är dumt att sitta o skriva på rasten, man är jämt så stressad då. (Eller i alla fall jag...)

  • alva01

    Ska också skriva här.

    Wilma och Lucas har ju börjat på dagis och båda stortrivs. Saga har börjat ettan och till sin stora lycka äntligen på fritids.
    Jag har börjat plugga med siktet inställt på att bli förskollärare om 3 1/2 år. Så det är ju tur att de trivs på dagis för det blir långa dagar ibland.

    Ha det bra

  • yd 79

    Hej, passar på att skriva en kortis. Elin sover och Niklas&Rasmus är och slänger skräp. Själv gör jag allt annat. Ni vet, städar, sorterar, tvättar osv. Egentligen måste jag läsa en bok - Vygotskij, jobbgrej, ska ha läst ut den till på måndag, har ca 100 sidor kvar, men det är ju så mycket man vill hinna med när det är lite lugn o ro här hemma.

    Annars är allt bra, mysigt med höst!

    Ha en bra helg!!!

  • hanu01s

    Hej alla!

    Skönt att läsa att ni mår bra...

    JO hemma hos mig....hmmmm... vart ska man börja....
    Jag - har börjat min 4.e termin o om ett år då var man färdig....Trivs jättemycke o jobbar extra på sjukhuset på öron-hals-hu-plastik avdelningen, som jag älskar.
    Alex - han fyller 4 om två veckor. Världens roligaste o charmigaste lille kille....
    Viktor går på andra klass o Martin - hmmm redan på 5.e.....Gud va tiden rinner iväg

    Vi bor kvar på Brickebacken o pojkarna kommer varanna vecka....tyvärr så jag o deras pappa har fortfarande inte bra, men jag ä ju sånt som alltid hoppas på det bästa...

    hoppas ni får en jättefin jul

    kram

    szilvia

  • BabbelMia

    Detsamma önskar vi dig Szilvia, och er alla andra med

    Inte klokt vad tiden rinner på, här går det undan fort som attan, med 4-års kalas nyss, jul i antågande, 1-årskalas och sen i mars jobb....dte sista känner jag inte för,men blir nog bra. Fått plats hos Leo till henne så det känns iaf skönt!

    Annars är det mest förkylning på varann och så lite sysselsättning därimelan, och sen är dagarna slut och en ny börjar typ...nån som känner igen det

  • yd 79

    Japp, känns verkligen igen här. Förskylningar, feber, ont i öronen osv, man jobbar nån vecka, och är hemma några dar, jobbar, är hemma, osv... Elin har 38 grader nu ikväll, får se om det blir till att vabba imorgon...

    Hösten har bestått av mycket kalas (båda barnen + jag själv) och nu är det dags för december. Mysigt, och mycket firande - avslutningar, lucia, jul o nyår.

    Jag och mannen var till Stockholm i helgen. Själva! Lämnade barnen hos farfar, halvvägs till Sthlm, och tog sedan själva på hotell! Shoppade, åt ute, gick på bio, åt mera, shoppade mera, åt hotellfrukost och fick sovmorgon!!! Underbart!

    Nu är det dags för Bollibompa och Tvätt. Ha en bra Decembermånad!!!

    (Julklappstips??? Vi funderar på skridskor och böcker till 4 åringen, men till 2 åringen har jag inte kommit på nåt bra än... Mer tips, tack!!!)

  • yd 79

    Apropå mitt eget inlägg så slapp jag vabba igår, men nu är vi hemma med (troligtvis) öroninflamation ändå...

    Ha det bra och frys inte ihjäl!

  • BabbelMia

    Nä,burr, men samtidigt mysigt nu med alla stjärnor och så

    Usch för öroninflammation, hoppas det ger sig!

    Julklappar till en 2-åring, minns inte alls vad Leo fick...jo förresten, han fick ett apket med plastmat, mackor med pålägg och så, som man kan sätta ihop och ta isär, det gillade han. & sin kaffebryggare, den är ju topp än idag tycker han
    Har ni tågbana, om nu Elin tycker det är kul, för nu kan man ju köpa till en massa som låter och så till den. På BR från kidswood bla.
    Playdoo-lera är ju alltid kul med, och maxipärlor. Måste man ju vara med så klart, men iaf

    Nu är iaf mina skitungar friska, ett tag...hoppas dick att det får vara så nu fram till jul,så Leo kan gå sina sista dagar innan ledigheten, är ju inte alls många kvar. Men har sagt att de ska säja till om magsjuka går iaf, för det vill vi inte ha hem, och inte svinis, så då får han hellre vara hemma och skrota. Är ju en tacksam tid, man kan hitta på mycket hemma med, i pyssel och bakväg och allt sånt

  • yd 79

    Tack för tips. Plastmat osv har vi redan, Elin leker med sitt kök (med tillbehör) varje dag. Tågbana har vi med vi leker aldrig med den. Kanske ska ta fram o testa. Deg och pärlor har vi redan... Trist med en storebror som har allt... Vi får se vad det blir...

    Öroninflammationen var ett faktum, och till på köpet hade trumhinnan struckit... Aj aj aj, och om inte det vore nog så har hon fått vattkoppor nu samtidigt....
    Men verkar inte så medtagen..
    Nej nu ser jag inte datorn för alla barn, hörs igen...

Svar på tråden mummelmammaorna del 15