Varför får jag blåmärken så lätt?
Har de senaste åren märkt att jag får otroligt lätt blåmärken. Är det någon som vet vad det kan bero på?
Har de senaste åren märkt att jag får otroligt lätt blåmärken. Är det någon som vet vad det kan bero på?
Undrar jag med. Både jag och min mamma får blåmärken konstant och av allting känns det som.
någon sa till mig att det kan vara brist på D vitamin! Man kan få en spruta för sådant tydligen.
D-vitamin? I vad finns det D-vitaminer? *korkad*
Hallonmun, nej så fult det är att alltid ha en stor blaffa nånstans. Ser ju fasiken ut som en misshandlad kvinna!
Läste här inne på FL någonstans om en tjej som lätt fick blåmärken när hon var gravid. Kanske hennes kropp hade svårt att ta upp d-vitamin då?
D-vitamin finns det framförallt i solens strålar. Så att vara ute mycket på sommaren är ju bra. Sola alltså. Annars känner jag bara till att mjölk innehåller d-vitamin. Du kan ju ta din barns AD-droppar. (Haha!)
Vi ger inte ad-droppar längre då hon är 2,7 år. Solen, jag solar som tusan om somrarna så det kan jag inte göra mer. Mjölk dricker jag också. Säkert mer än vad en människa över 30 år behöver.
men som sagt det var en kollega till mig som sa att man får lättare blåmärken pga av brist på d vitamin men jag vet inte alls om detta är sant
SuzR, wow, det var information det! Tack