• Jainy

Ont i underlivet

Jag vet inte om det är foglossning eller vad det är frågan om, men jag har ont i underlivet. Så himla svårt att förklara. Om jag tex ska lyfta ena benet för att ändra ställning i soffan gör det skitont. Går bra när jag är stilla och hyfsat om jag rör på mig. Men just när jag sitter still eller ligger ner och ska försöka röra mig, då gör det riktigt ont.

Är i v.39 och har varit hyfsat befriad från kramper innan nämligen. Är det foglossning eller kan det vara något annat?

• Svar på tråden Ont i underlivet
  • sommarmor

Känner igen det, har precis samma symptom, har ingen aning om vad det är dock. Har haft foglossning som blivit bättre, och det kändes inte så. Funderar på om det kan vara åderbråck, har hört att man kan få det i underlivet av trycket....ska prata med min BM, ska dit på ons. Min förhoppning är att det är bebisen som trycker på och snart vill ut (man kan ju alltid önska)

Hoppas vi båda kan få svar......jobbigt är det i alla fall.

• Jainy
    sommarmor skrev 2009-09-14 10:38:43 följande:
    Känner igen det, har precis samma symptom, har ingen aning om vad det är dock. Har haft foglossning som blivit bättre, och det kändes inte så. Funderar på om det kan vara åderbråck, har hört att man kan få det i underlivet av trycket....ska prata med min BM, ska dit på ons. Min förhoppning är att det är bebisen som trycker på och snart vill ut (man kan ju alltid önska) Hoppas vi båda kan få svar......jobbigt är det i alla fall.
    Under förra graviditeten så hade jag väldigt mycke foglossning och kommer inte heller ihåg att det kändes så här. Ska oxå till barnmorskan på onsdag så vi får väl se om vi kan få några vettiga svar då
  • Snäckan 78

Samma här...läste igår att man kan få bäckenuppluckring i slutet . Bebisen trycker ju på. Kanske kan vara det?

• tosalisa

Kan både va foglossning, även att barnet är fixerat då det trycker på neråt. Är det foglossningn så är det svårt att lyfta benen. man vill gärna glida fram över golvet när man går. Ett test är att försöka knuffa ngt med foten. MEN det är inget roligt test. Det gör ont som fasiken. Du har en fog mitt fram på blygdbenet. Med foglossning kan man ha ont runt hela höftpartiet liksom. Är gravid med nr 2 och har varit 100% sjuksriven sen v 17. Och skatta er lyckliga som inte fått ont förrän nu. ALLA krämpor kommer på slutet. Det är ignet roligt o va gravid längre hihi... Sen om barnet är fixerat så ligger den o trycker på bäcknet, som i sin tur redan gör ont...

"Samma här...läste igår att man kan få bäckenuppluckring i slutet . Bebisen trycker ju på. Kanske kan vara det?"
    Vad jag vet så är foglossning och bäckenuppluckring samma sak

• dendertina

Jag har precis samma, gör skitont. Har BF om elva dagar men räknar med att gå över två veckor enbart för att jag hatat att vara gravid från början till slut.

• Havanna vs Neo

Jag har precis så och är bara i v 21 och enligt min BM så är det foglossning. Jag har till och med fått stickningar/svider i huden runt om men när man känner där med handen så gör det inte ont. Tydligen nerver som klämmer. Jag vill inte ens tänka på vart det kommer att sluta ör jag får bara mer å  mer för varje dag. var glad att du snart är i mål.

• sommarmor

Jag har haft foglossningsproblem sen i april och detta är en annan smärta som kommit till.....så jag tror inte det har med foglossningen att göra, känns annorlunda, i alla fall på mig.

• Therace

Är i v. 24 nu, har de senaste två veckorna känt mig väldigt öm i underlivet till och från. Kan inte minnas att det var likadant förra graviditeten. Tror att mycket har att göra med den ökade blodtillförseln plus trycket från barnet...?

• morsa till två

Känner igen EXAKT samma! Mina problem lttade faktiskt något när magen väl sjönk för ca 1 månad sen. Då blev de mycket bättre med allt, såsom halsbränna o just de du förklarade. Är i v34+0 idga..

Svar på tråden Ont i underlivet