• Jainy

Ont i underlivet

Jag vet inte om det är foglossning eller vad det är frågan om, men jag har ont i underlivet. Så himla svårt att förklara. Om jag tex ska lyfta ena benet för att ändra ställning i soffan gör det skitont. Går bra när jag är stilla och hyfsat om jag rör på mig. Men just när jag sitter still eller ligger ner och ska försöka röra mig, då gör det riktigt ont.

Är i v.39 och har varit hyfsat befriad från kramper innan nämligen. Är det foglossning eller kan det vara något annat?

• Svar på tråden Ont i underlivet
  • Jainy
    sommarmor skrev 2009-09-14 10:38:43 följande:
    Känner igen det, har precis samma symptom, har ingen aning om vad det är dock. Har haft foglossning som blivit bättre, och det kändes inte så. Funderar på om det kan vara åderbråck, har hört att man kan få det i underlivet av trycket....ska prata med min BM, ska dit på ons. Min förhoppning är att det är bebisen som trycker på och snart vill ut (man kan ju alltid önska) Hoppas vi båda kan få svar......jobbigt är det i alla fall.
    Under förra graviditeten så hade jag väldigt mycke foglossning och kommer inte heller ihåg att det kändes så här. Ska oxå till barnmorskan på onsdag så vi får väl se om vi kan få några vettiga svar då
Svar på tråden Ont i underlivet