Inlägg från: Havanna vs Neo |Visa alla inlägg
  • Havanna vs Neo

Ont i underlivet

Jag har precis så och är bara i v 21 och enligt min BM så är det foglossning. Jag har till och med fått stickningar/svider i huden runt om men när man känner där med handen så gör det inte ont. Tydligen nerver som klämmer. Jag vill inte ens tänka på vart det kommer att sluta ör jag får bara mer å  mer för varje dag. var glad att du snart är i mål.

• Havanna vs Neo
    morsa till två skrev 2009-09-17 09:46:20 följande:
    Havanna vs Neo skrev 2009-09-14 18:59:07 följande: Kan du förtydliga dina stickningar/sveda? Tycker mej känna nåt liknande typ kring rumpvalken, men när ja känner där så känns de inte så mycket. Konstigt..
    Hummm....ja det känns mest som det svider, typ lite som någon stoppar in en kniv i en ellerom du har tattuerat dig *s*....dåligt förklarat jag vet. Men när jag tar med handen på området så sticks det mest annara är det mer en brännande känsla. När jag upptäckte det så var det inte lika stort område som det är nuoch då trodde jag att det var en finne som var på G...tyvärr var det inte så. Men igår köpte jag ett belly belt å det blev en väldans skillnad, jag känner självklart av lite men det är mycket bättre. Jag ska dessutom skaffa ett foglossningsbälte på rehab.
  • Havanna vs Neo
    himla skrev 2009-09-17 06:52:28 följande:
    plågar ni er med att gå till jobbet när ni mår så här... själv är jag bara i v. 15 å har sedan  några veckor känt av foglossning....igår kom jag till jobbet vid 9,,, när kl var 16 så hade jag såå ont att jag knappt kunde gå.... när jag kvart över 19  cyklade hem visste jag knappt om det skulle funka... väl hemma kasta jag mig i soffan.... när jag efter en halvtimme skulle upp så kunde jag knappt lyfta benen... fick hasa mig över golvet... Nu sitter jag här ONT rejält som efter ett riktigt träningspass... ska cykla med barnen till dagis vid 8 sen till jobbet å ja kämpa på sen hem till 19.30 förhoppningsvis.. suck ... hur länge orkar man jobba..... ?!?!?!?
    Jag tycker du ska uppsöka en sjukgymnast så de kan hjälpa dig och må bättre. Det som är bra är att du cyklar och inte går. Vi har en XC90 och jag har jätte svårt att komma in med benen då man måste lyfta dem så högt. Jag känner mig dock bättre idag tack vara belly beltet.
  • Havanna vs Neo
    Helena S skrev 2009-09-21 17:14:52 följande:
    Först vill jag bara göra klart att jag inte vill oroa er i onödan, men jag vill skriva ett inlägg för att göra er uppmärksamma för att symptomen kan bero på annat... Jag hade/har precis samma symptom som ni beskriver (ont i underlivet osv osv) och trodde det var foglossning. Även min läkare/bm trodde att det var pga att det är tredje barnet på 3,5 år vilket ju tär på kroppen, så jag tänkte att det inte var något att oroa sig för. Men nu fick jag lite onda sammandragningar i v 32 typ och åkte in till sjukhuset (jag kände att allt stod inte helt rätt till så det var lika bra att åka in på kontroll), det visade sig att jag har GBS! Det är visst väldigt vanligt att ha det även utan att veta om det, oftast får man reda på det genom att man har just tidiga sammandragningar och prover tas... men dom allra flesta som bär på det har ingen aning eftersom bm/läkare mfl ofta tar symptomen som foglossning mm och GBS-provtagning inte är standard. Flera som har drabbats av det har själva fått fråga bm/läkare att prover skall tas för GBS eftersom de läst på om detta och tycker symptomen stämmer, alltså det är inte så ofta bm/läkare själva tänker på det. För min del så var det tur i oturen att det upptäcktes och jag har nu fått antibiotikabehandling för GBS och kommer även få dropp vid förlossningen för att minimera risken för att barnet smittas! Är i v 35 + så får väl se hur det går framöver...
    Oj, låter ju inte så bra. Men vad exakt är GBS?
  • Havanna vs Neo

Nu har jag läst, men jag tror inte det är mitt problem för sedan jag började använda gödel är det mycket bättre.

• Havanna vs Neo
    himla skrev 2009-09-21 20:19:12 följande:
    nu har jag ringt bm så jag har fått en läkartid... har ju vart till sjukgymnast förra graviditeten så jag har övningar kvar ... får se vad  läkaren säger nästa vecka... ajaj !
    stackare! Hoppas du får någon hjälp.
Svar på tråden Ont i underlivet