• Rosana

Vilket smör/margarin hr du på mackan?

Vad har du på mackan? Vilket bordsmargarin, smör eller annat?
    Här hemma har vi grönt Bregott. Körde Lätt och Lagom i en massa år, men när barnen började på dagis och de serverade Bregott där, så började vi också med det.

Kom att tänka på det här igår när jag var och handlade och det gröna Bregottet var slut. Surt tog jag det blåa istället. Skumt vilken vanemänniska man är.

• Svar på tråden Vilket smör/margarin hr du på mackan?
  • Göteborg

Jag använder den gröna bregotten. Tycker den smakar bäst.

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Rosana
    Göteborg skrev 2009-09-14 12:30:49 följande:
    Jag använder den gröna bregotten. Tycker den smakar bäst.
    Jag med. Fast det extrasaltade tycker jag också är supergott. Men fick lära mig av mina föräldrar att extrasaltat inte är nyttigt. Minns när man kom hem till kompisar och de hade extrasaltat, att man verkligen såg till att bli bjuden på mackor
  • Anpema

Blå Bregott...gillar den röda jättemycket men vill vara försiktig med saltet.

• KaffeSandra

Här har vi den gula milda. Tycker det är godast och det blir inte så hårt som många andra blir...

Underbara lilla Alice 070926
  • Rosana
    ThisIsMe skrev 2009-09-14 12:38:18 följande:
    Oftast rent smör, ibland den gröna Bregotten.
    Smör är också supergott!
  • Pshevil

Bregott med havssalt, mmm

• Trynträ
    Rosana skrev 2009-09-14 12:37:36 följande:
    Jag med. Fast det extrasaltade tycker jag också är supergott. Men fick lära mig av mina föräldrar att extrasaltat inte är nyttigt. Minns när man kom hem till kompisar och de hade extrasaltat, att man verkligen såg till att bli bjuden på mackor
    Hu jag tycker det känns som man häller i sig direkt från saltkaret då. Hehe.
  • Angel1978

Äter själv inte smör alls, men mannen och barnen äter gröna Bregott

Svar på tråden Vilket smör/margarin hr du på mackan?