Äta med öppen mun
Ni som äter med öppen mun, varför gör ni det? Smakar maten bättre så? Eller vad beror det på?
Ni som äter med öppen mun, varför gör ni det? Smakar maten bättre så? Eller vad beror det på?
ouppfostrade...och helt omedvetna om det tydligen.
Jag avskyr sånt med
Jag tror inta alla är medvetna att dom äter med öppen mun....många påstår sej få en rikare smakupplevelse.......jag gillar det inte heller, men jag tror inte som ovan att det har med dålig uppfostran att göra.
Det MÅSTE bara bero på låg IQ. Jag ser ingen annan förklaring. Tuggar man med öppen mun utan att förstå det så kan alla kossor inte vara i hagen?
Det undrar jag med, jag hatar det! Är man helt täppt i näsan och måste andas genom munnen kan jag förstå, eller om det är små barn. Vuxna som smaskar... måste vara dåligt uppfostrade eller ???
Jag tror aldrig de har fått lära sig hur man för sig vid ett matbord. Jag personligen hatar när folk smaskar, det är en sak jag kan bli helt vansinnig på, jag måste gå därifrån om nån sitter och smaskar och tuggar med öpppen käft! Det låter så fruktansvärt vidrigt! Sitter de och smaskar så på en bättre restaurang också brukar jag undra, eller är de helt enkelt bara ohyfsade och tycker att sina egna kolleger eller kompisar behöver man inte uppföra sig inför.
Eller vissa som inte användeer läpparna när de äter! Som liksom kastar in maten från skeden eller gaffeln mot tänderna och sen sliter ut och sörplar av maten från skeden/gaffeln. Jag ryser av obehag... Nästan lika illa som att smaska, fast smaska tar ändå priset...
Jag ogillar det också och ryser av obehag och brukar tappa aptiten rejält, men vill ändå inte tro att folk gör det för att de har låg IQ eller inte bryr sig om andra eller något sånt. Det är en dålig vana tror jag. Precis på samma sätt som att jag ibland kan glömma av att använda kniven och använder endast gaffeln när jag äter. Fast det kanske inte får folk att tappa aptiten i samma utsträckning som smaskande.
Öppen mun, smaska, sörpla, prata med mat i munnen = BLÄ!
Vuxna som mosar potatisen på tallriken och rör ihop med såsen, och i värsta fall lingon också. Blä! Klarar knappt folk som rör ihop spagetti och köttfärssås...
Fast det där är väl ändå lite överkänsligt. De flesta rör ju ihop spaghetti och köttfärssås. Jag har aldrig sett det annorlunda.
Ingen aning men det är vider!
Öppen mun, tala innan man svalt, smaskande och geggamoja på tallriken...
Fy tusan!