Äta med öppen mun
Ni som äter med öppen mun, varför gör ni det? Smakar maten bättre så? Eller vad beror det på?
Ni som äter med öppen mun, varför gör ni det? Smakar maten bättre så? Eller vad beror det på?
Jag tror det är för att föräldrarna inte lärt dem att man måste stänga munnen när man äter. Känner själv folk som har barn som börjar komma upp i tonåren och tuggar med öppen mun. Äckligt!
Det är bland det äckligaste som finns... Små barn förstår jag, men börjar man bli uppemot 5 år så är det dags att lära sig det. Alla normalfungerande människor över 10 som inte kan stänga munnen när de äter saknar både bordsskick och respekt för andra.
Undrar jag med. Om man inte har uppenbara problem med andningen så tuggar man enligt god ton med _stängd_ mun! Min ena svåger låter så illa när han äter att jag nästan vill spy och hans dotter är likadan. Man fasar för middag hos dem ifall man råkar hmna bredvid nån av dem. Öppen mun,schaskar som en tok och tuggar långsamt så eländet tar ju aldrig slut. *Urk!*
Vår lärare på låg eller mellanstadiet lärde oss detta och efter det har jag inte smaskat. :P Ibland med hårt godis men då ursäktar jag mig för min sambo för att det kan låta.
Och sen det där tuggandet med tuggummin... aargh!
Jag gör det vid alla tillfällen utom då jag är på en extremt fin eller viktig middag (typ middag hemma hos chefen) och det beror på att jag inte kan andas genom näsan så det är väldigt jobbigt att tugga med stängd mun.
Därför.