Äta med öppen mun
Ni som äter med öppen mun, varför gör ni det? Smakar maten bättre så? Eller vad beror det på?
Ni som äter med öppen mun, varför gör ni det? Smakar maten bättre så? Eller vad beror det på?
Jag har en vän som menar att godis smakar bättre om man smaskar när man äter det
Men jag avskyr smaskande. Jag är på mina stackars barn direkt när de glömmer att tugga med stängd mun (minstingen än så länge undantagen).
finns ju de som har täta näsgångar....
Hamna bredvid nån på bussen som tuggar tuggummi hela resan med ljudligt smaskande. DÅ håller jag för öronen! Jag klarar inte av det!! Haha. Ibland försöker jag tänka bort det men det återkommer som en ilsket tickande moraklocka!
Min sambo har suttit smackandes mitt emot mig vid köksbordet och framför tv:n i 2 år nu,jag har gång på gång bett honom hålla sin mun stängd då jag varken vill se eller höra hans mat tuggas,men ändå så har han inte blivit ett dugg bättre på att respektera att jag inte klarar av smackandet.
Saken är att man blir bara mer o mer irriterad ju mer tid det går,ha ha *galen*
Ja,man funderar ju på om det han äter smakar godare ju mer han smackar?
Jag hade säkert själv varit en "smackis" om det inte varit för att mamma va på oss som små redan
Jag har funderat på det ofta på sistone då jag "fått" en ny kollega som gör det, jag skulle inte kunna tända på en som gjorde det. Nu har jag inte blivit utsatt för det så här regelbundet på länge så jag hoppas att jag inte bryr mig lika mycket efter ett tag.
Men nu, fy fan jag ryser, äcklas och måste gå ifrån rummet där han är om jag inte kan få han att prata (då smackar han inte)
Mitt ex för lääänge sen smaskade alltid. Han påstod att det smakade mycket bättre då. Speciellt när han doppade smörgås i kaffet,vidrigt. Till slut var jag totalt äcklad av honom.
Fille Fjonkan skrev 2009-09-15 00:27:31 följande:
Det vidrigaste är nog ändå när folk dricker när de fortfarande har mat kvar i munnen så att det blir en kant på glaset och kanske till och med grumligt i drickan. Fy f**n då vill jag bara gå därifrån och hela min middag är förstörd.