• Nordie

Min man är så trög!

Anonym (karriärskvinna) skrev 2009-09-15 14:41:09 följande:
    Jag står inte ut med min man längre. Vi har helt växt ifrån varandra. Jag har hög utbildning (doktorsgrad) ett välbetalt och utvecklande arbete där jag gör karriär. Jag är bildad och intelligent.Han hoppade av sin utbildning, har ett vanligt jobb och är inte intresserad av annat än vardagliga saker som fotboll och husrenoveringar. Jag vill diskutera filosofi och politik. Men får bara puckade svar. Jag vet inte vad jag ska göra? Någon som varit i samma situation?
    Hitta någon som kan tillfredställa dina diskussionslustar? Finns nog många som är i samma situation.

Jag har varit i din situation tidigare och valde helt enkelt att tillföra de egenskaperna via nära förtrogna vänner istället, sedan tillförde min dåvarande andra mer.. vardagliga.. värden och det är ju bra det också.
  • Nordie

Vidare; tror för sakens skull inte att han är dum, obildad, han kanske bara njuter av andra saker i livet. Jag kan mycket, men renovera hus? Det behövs nog någon som river huset om jag skulle ge mig på det. Att filosofera kring livet? Skulle säkert tråka ut många. Bara för att man inte är på samma våglängd behöver det inte vara ett problem, man kan se varandra som komplement.

• Nordie
    Anonym (Men självklart!) skrev 2009-09-16 12:45:18 följande:
    Nämen så bra att ni kan komplettera varandra då, barna behöver ju både och, en som står stadigt i vardagsnära saker och en som visar att vingarna håller(avundsjuk)Håll din man tätt intill, det finns inte många som honom.Fortsätt att flyga och förstå dina drömmar.
    Dagens bingo! Precis vad jag tycker också!
Svar på tråden Min man är så trög!