• Anonym (karriärskvinna)

Min man är så trög!

Jag står inte ut med min man längre. Vi har helt växt ifrån varandra. Jag har hög utbildning (doktorsgrad) ett välbetalt och utvecklande arbete där jag gör karriär. Jag är bildad och intelligent.

Han hoppade av sin utbildning, har ett vanligt jobb och är inte intresserad av annat än vardagliga saker som fotboll och husrenoveringar. Jag vill diskutera filosofi och politik. Men får bara puckade svar.

Jag vet inte vad jag ska göra? Någon som varit i samma situation?

• Svar på tråden Min man är så trög!
  • Anonym

Oh my god... hur står han ut?

• Nordie
    Anonym (karriärskvinna) skrev 2009-09-15 14:41:09 följande:
    Jag står inte ut med min man längre. Vi har helt växt ifrån varandra. Jag har hög utbildning (doktorsgrad) ett välbetalt och utvecklande arbete där jag gör karriär. Jag är bildad och intelligent.Han hoppade av sin utbildning, har ett vanligt jobb och är inte intresserad av annat än vardagliga saker som fotboll och husrenoveringar. Jag vill diskutera filosofi och politik. Men får bara puckade svar. Jag vet inte vad jag ska göra? Någon som varit i samma situation?
    Hitta någon som kan tillfredställa dina diskussionslustar? Finns nog många som är i samma situation.

Jag har varit i din situation tidigare och valde helt enkelt att tillföra de egenskaperna via nära förtrogna vänner istället, sedan tillförde min dåvarande andra mer.. vardagliga.. värden och det är ju bra det också.
  • Nordie

Vidare; tror för sakens skull inte att han är dum, obildad, han kanske bara njuter av andra saker i livet. Jag kan mycket, men renovera hus? Det behövs nog någon som river huset om jag skulle ge mig på det. Att filosofera kring livet? Skulle säkert tråka ut många. Bara för att man inte är på samma våglängd behöver det inte vara ett problem, man kan se varandra som komplement.

• lokisse

ja...

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Anonym

Men ni kanske ska hitta ett gemensamt ämne och prata om??
    du föll ju för honom en gång.

prata med honom och tala om allt du stör dig på.

lycka till

• Anonym (Sara)

oj, vill du diskutera filosofi och politik? Borja nagon kurs for nagot liknande dar du kan traffa likasinnade. Man maste inte kunna diskutera allt med sin man, men om att diskutera sadana har saker ar sa extremt viktiga for dig sa kanske du far leta pa annat hall. Jag hade sprungit hundra mil om min man ville diskutera filosofi och politik med mig jamt.

• Anonym (karriärskvinna)

Ja jag föll för honom en gång. Då höll vi båda två på med utbildningen och jag trodde att han också vill göra karriär. att vi skulle bli ett vackert framgångsrikt par... Nu är han vanlig knegare i blåbyxor *suck*

• lillekatt

Anonym (karriärskvinna) skrev 2009-09-15 14:48:58 följande:

Ja jag föll för honom en gång. Då höll vi båda två på med utbildningen och jag trodde att han också vill göra karriär. att vi skulle bli ett vackert framgångsrikt par... Nu är han vanlig knegare i blåbyxor *suck*
    Och hur kommer det sig att du börjar störa dig på detta just nu? Det låter som om han har varit en "knegare i blåbyxor" ett tag redan..
    Kanske dags att göra slut då ha inte verkar passa in i ditt "vackra framgångsrika liv"??
Svar på tråden Min man är så trög!