Min man är så trög!
MijaMia skrev 2009-09-16 13:54:24 följande:
Jag förstår precis vad du menar TS. Innan jag träffade min man kände jag precis som du när jag träffade män. Jag tycker inte att händiga män är sexiga, jag tycker heller inte att fotboll är kul att snacka om. Däremot är det otroligt sexigt med en man som utmanar mig mentalt. Filosoferar, diskuterar politik, rättvisefrågor, utveckling, religion, etik, världen helt enkelt. Jag fattar inte varför folk här inne blir upprörda...smaken är som baken, det har nog inte speciellt mycket med utbildning att göra, men lika barn leka bäst helt enkelt. Om TS har ett behov av djupare diskussioner än de om husrenoveringar så är väl det fullt förståligt? Jag skulle inte vilja ha en man som kollar på fotboll, snickrar lite på huset, lagar bilen och grillar. Otroligt trist. Alla är vi annorlunda och så är även våra behov, det är väl inte så konstigt? Tyvärr har jag inga bra råd att ge till TS, men undrar om hon inte upptäckte detta tidigare?Jag märker mer och mer att vi ä på så otroligt olika nivåer, han tror blint på allt vad hans föräldrar och religionen säger. Han kan inte tänka själv, och när han märker att jag kan mer så blir han nästan nedvärderande, antar att han känner sig underlägsen.
Det kan gälla så korkade och obetydliga saker som att det inte finns EN Tarzan, utan den bygger på en gammal legend. Eller att Rambo helt enkelt är Rambo, inte Mel Gibson...
Jag blir så trött på det, vill kunna sitta och diskutera politik och världen med en flaska vin men det går inte. Vill ha lite stimulans.
Ska nu börja studera på högskola och undrar hur det kommer bli då...?