• LyckligtSlut

Min man är så trög!

Låter väldigt illa, TS. Allvarligt, du kan inte ändra på din man och verkar inte nöjd med honom, så ta upp det med honom, att ni vuxit ifrån varandra och lämna honom då, om du inte kan lära dig att skilja på dina och hans intressen. Annars kanske du kan hitta vänner du kan diskutera filosofi och politik med och sedan ha kul med din man på sätt ni båda gillar?

Tycker att det låter jättehemskt att vilja ändra på någon annans liv för att det inte låter/är bra nog för en själv. Han kanske är mycket lycklig med sitt arbete. Du kan inte älska honom mycket just nu om din lycka med vad han jobbar med är viktigare än att han trivs med det.

• LyckligtSlut

Anonym (förstår) skrev 2009-09-16 14:07:25 följande:

Håller med dig, och ts. Är gift med en man som bara har gått i skolan i 6 år, det märks(kommer från ett u-land)... Jag har gått det dubbla, och jag har inte ens Högskoleutbildning. Han är absolut inte dum, tvärtom har han mycket erfarenhet, är streetsmart och intelligent. Kan läsa människor och situationer bättre än mig o.s.v. Jag märker mer och mer att vi ä på så otroligt olika nivåer, han tror blint på allt vad hans föräldrar och religionen säger. Han kan inte tänka själv, och när han märker att jag kan mer så blir han nästan nedvärderande, antar att han känner sig underlägsen. Det kan gälla så korkade och obetydliga saker som att det inte finns EN Tarzan, utan den bygger på en gammal legend. Eller att Rambo helt enkelt är Rambo, inte Mel Gibson... Jag blir så trött på det, vill kunna sitta och diskutera politik och världen med en flaska vin men det går inte. Vill ha lite stimulans. Ska nu börja studera på högskola och undrar hur det kommer bli då...?
    Rambo är väl Sylvester Stallone? Men sak samma... Men det här låter faktiskt lite värre än som TS har det. Men din man, skulle han inte vara intresserad av att ni utbildar er ihop på något sätt? Alltså, beror inte detta bara på hans bakgrund, inte på rent ointresse?
Svar på tråden Min man är så trög!