Hehe,,,,
Tränar analtysikt tänkande.
Jag är inte högutvildad. Var frisör och sedan ramlade in på ekenomi och gått viare.
Min man är väldigt lärd och utbildad. Han är ingengör.
Han är Smart och allmännbildad.
I vår familj är det jag som är den analytiska och framför allt statisktisk tänkande personen i vår familj. Han kommer till mig och frågar saker som jag tycker han borde kunna med sina höga utbildningar. Som för mig är urenkla.
Så utbildning jämnfört med Erfarenhet kan man disutera i oändlighet.
Tyvärr så tror jag alla är bra på sina bitar och intressen.
Jag tillexempel är urkass på skriva och stava men en jäkel på matte ekenomi och allt med stattegi.
Gubben är tvärtom..
Bara ett exempel.... 
HäxanSurtant3 skrev 2009-09-18 09:54:49 följande:
Anonym (Akademiker) skrev 2009-09-18 09:44:23 följande:
jo delvis sant men en lång utbildning tränra analytiskt tänkande.Men man blir inte mer intelligent. Bara mer trä
nad.Jo det där med att folk korvstoppar kunskap och sedna inte har en egen åsikt kan man se, men flertalet studerande är rätt självständiga och har eget tänkande.Det anser iallafall jag att jag har, men är bra mkt äldre än alla de 19-20 åringar som gått direkt från gymnasiet.Jag anser inte att universiteten passviserar de studerande, men jag har läst utomlands där man får ta helt ansvar för sitt lärande. Det finns inga mallar eller vägledningar utan man måste själv ta reda på vad som krävs för att bli godkänd.