• Anonym (...)

Min man är så trög!

Trynträ skrev 2009-09-15 15:07:17 följande:
    Finns det nåt tråkigare än politik? Jag kan säga dig att det finns inget sexigare än en händig man. Var glad att han gillar att renovera för många kostymnissar har tummen mitt i handen och kan typ ingenting praktiskt. Om han är så korkad så kanske ni bör gå separata vägar så du får tag på en opraktisk kostymnisse istället som gillar att prata politik. Du har inte funderat på att han tycker du är väldigt tråkig att prata med?
    Men sådär kan man ju ärligt talat inte säga som om det vore en sanning. Själv älskar jag politik och skulle iaf tycka att det vore rätt synd om inte min man kunde föra en normalt insatt diskussion i omvärldsfrågor. Behöver vi i framtiden renovera så köper vi väl in arbetskraft, inget mer med det. Sexig för att man kan hamra? Inte i min värld.

Och då ska det tilläggas att min man som blivande akademiker knappast är ngn kostymnisse heller så jag behöver inte försvara mig mot den norm som du verkar föreställa dig om en akademiker.

Sedan skriver du nedan att du tycker att din man är supersmart men allt sådant är ju också relativt eller hur? Min mamma tyckte att min pappa var ett geni (de var lika lite utbildade) medan jag tycker att han är helt lost och ej kan föra en diskussion (jag har dubbelexamen från uni. men har tyckt det sedan tonåren f.ö.). Huvudsaken är ju hursomhelst att du är nöjd men att framställa det som den absoluta sanningen blir lite underligt...
  • Anonym (...)
    LyckligaFruN skrev 2009-09-15 19:20:14 följande:
    Oj jag visste inte att man var en bättre människa än övriga bara för att man kan skryta med en doktorsgrad!.. Jag skulle nog snarare vända på det lite. Händighet är fruktansvärt svårt att lära upp, en doktorsgrad kan alla skaffa bara man ger sig hän skolan.. Min man har inte ens ett slutbetyg från gymnasiet och ändå är han den smartaste person jag känner, TROTS att han "knegar" i blåbyxor...
    Nejdu, det där håller iaf inte jag med om. Jag är själv både händig och i stånd med att ta mig an doktorandstudier och det finns inte ens på kartan att det skulle vara svårare att snickra o dyl än att analysera texter och komma på nya slutsatser.

Tror du allvarligt talat inte att det skulle gå att bli riktigt händig om man lade ned 9 års heltidspraktik på det? Så lång tid tar det nämligen att nå doktorsgraden... I bästa fall...
  • Anonym (...)
    LyckligaFruN skrev 2009-09-15 19:34:42 följande:
    Anonym (...) skrev 2009-09-15 19:31:18 följande: Kan ju bero på att du är just det... händig!! För någon med tummen mitt i handen kan det nog ta 9 år ja... Oavsett tycker jag det är jävligt fel att sitta med en doktorsgrad och vifta precis som man är "mer" än andra..
    Ja och om det tar 9 år så är det ju definitivt inte lättare att få en doktorsgrad, inte sant? Dessutom är det ju lättare att födas med en egenskap än att verkligen kämpa i en himla massa år (för egentligen bör väl iaf gymnasiet också räknas in) för att nå det kunskapsdjup som krävs för att bli doktor.

Jag tror mest att TS är sjukt frustrerad och less och därför låter det nog värre än vad det är. Om hon verkligen föraktade "arbetare" så skulle hon väl ha dragit direkt men nu verkar det ha uppstått en enorm frustration och då kanske man inte alltid tänker på att uttrycka sig helt politiskt korrekt .

Sedan kan ju se, precis som jag som är från arbetarhem ursprungligen, fått se en hel del av de senaste åren: många icke-akademiker är väldigt väldigt känsliga för att folk ska försöka framstå som förmer på grund av utb./pengar el dyl. Logiskt såklart eftersom vi lever i ett orättvist kapitalistiskt samhälle men å andra sidan kan man ju gärna skänka en tanke till oss akademiker som får skjuta upp barnafödande och dylikt (eftersom man faktiskt inte får ngn SGI trots 5-6 års studier rakt till examen längre) och att det också kan sticka i ögonen på oss när många "arbetare" tycker att vi gör helt fel livsval som skaffar barn efter 25. Sorry TS för visst OT .
  • Anonym (...)
    Trynträ skrev 2009-09-15 19:51:55 följande:
    Anonym (...) skrev 2009-09-15 19:31:18 följande: Att vara händig handlar om logiskt tänkande också som man nog bara kan träna upp till en viss grad precis som att alla inte kan bli mattegenier. Men visst går det att träna så man blir bättre inom något område, absolut.
    Nej, sorry, men det där köper jag inte. Händighet är inget mysterium för mig. Det handlar om att öva upp sin motorik i kombination med logiken för de uppgifter man ska utföra.

Att jämföra det med att öva upp stämbanden som nedan (och nu ovan ) är inte helt möjligt eftersom det är svårare att träna stämbanden från ett rent kroppskontrollperspektiv även om jag faktiskt tror att de flesta kan träna sig till att sjunga hyfsat rent.

Kan väl tillägga att jag tror att alla (utom möjligen de med dyskalkeli) kan bli mattegenier också för den delen. Det handlar bara om övning.

Sedan så vill jag tillägga att jag tycker att det är jättebra att ni litar på era män och uppskattar billig och pålitlig arbetskraft- det är ju alltid nice. Själv kommer jag bara att ansöka om stämning om hantverkarna ej skulle klara tydliga instruktioner i framtiden. Det ligger nämligen inom min akademiska inriktning .

Men hörrni, nu ska jag se vilka ntaurbegåvningar de lyckas vaska fram i Idol idag. Trevlig kväll!
  • Anonym (...)

Anonym (Candy) skrev 2009-09-16 17:45:12 följande:

När jag träffar på en akademiker, (gör det ofta inom mitt yrke)... då vill jag bara därifrån.. (oftast får jag kväva skrattet) Jag tycker att det är intelligent och supersexigt med en karl som är stark och praktiskt lagd.. inte en som bara rabblar en massa goja han läst och lärt sig utantill...
    Och hur hjälper det TS? Bra att du gillar icke-akademiker men nu verkar de ju inte falla TS i smaken och det är väl ändå det som ska diskuteras?
  • Anonym (...)

Anonym (Candy) skrev 2009-09-16 18:00:42 följande:

Men är ens TS här eller....
    I vilket fall så var det ju en ganska irrelevant kommentar (precis som alla andra i samma still ovanför). Det måste väl ändå ALLA förstå att vissa tycker att det är ashett med hantverkare o dyl medan andra tänder på akademiker. Eller?
Svar på tråden Min man är så trög!