Inlägg från: Anonym (Akademiker oxå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Akademiker oxå)

Min man är så trög!

Anonym (Akademiker) skrev 2009-09-16 17:24:54 följande:

Det där låter som min fru.Vi träffades på universitetet och hade samma framtidsplaner. Men sedan gick allt snett. Jag fortsatte studera, läste klart min utbildning och fick ett fint jobb. Min fru hoppade av och har ströjobbat sedan dess. Deltid oftast.Idag håller hon mest på och chattar eller byter grejor på Tradera. Hon lagar nästan aldrig mat och orkar knappt ta på sig en riktig kjol eller klänning. Fick hon bestämma skulle hon gå runt i "mysbyxor" även på stan. Hon är inte intresserad av några intellektuella diskussioner alls. Läser ingenting utom möjligen veckotidningar eller chic-lit. Hon gillar såpor om de inte är för sent på kvällen. Dessutom har hon säkert gått upp tio kilo och väger snart över 70 kilo!Nej, det här var inte vad jag drömde om eller vi planerade.
    Ha haa! Misstänker att du skojar till det lite..

Till TS! Jag lever i en liknande situation. Jag är också akademiker - har dock ingen doktorsgrad utan endast ett par magister i bagaget. Jag älskar filosofi, politik, litteratur, psykologi etc och gillar att analysera och diskutera ...min kära make är min raka motsats. Han är totalt ointresserad av ovanstående och de få gånger han vill diskutera överhuvudtaget handlar det oftast om husrenoveringar, semesterplaner eller så vill han återberätta ett särskilt fyndigt avsnitt av Family guy. Skillnaden i vårt förhållande jämfört med ditt TS är att vi alltid har haft det så här- vi träffades under dessa premisser och har därför aldrig haft problem. Jag sköter mitt diskuterande med vänner och med min man myser jag, har vansinnigt mycket sex och deltar i husrenoveringsplaner och barnuppfostran. Mitt råd till dig är att hitta andra människor som är likasinnade som kan stimulera dig
  • Anonym (Akademiker oxå)

Anonym (Dr SJL) skrev 2009-09-16 22:31:57 följande:

10 kilo mer att älska... jag avskyr verkligen såna klichéer. En sådan stor viktuppgång är aldrig hälsosam, såvida tjejen inte var totalt underviktig förut. Jag antar att hon var normalviktig, eftersom mannen har lagt märke till uppgången.Stora viktförändringar, både uppåt och neråt, är sällan isolerade företeelser. De är ofta symptom på andra problem - säkert känner tjejen på sig att hon inte längre duger för sin man, kanske lider hon av låg självkänsla, känner sig ensam eller är uttråkad av sitt liv. Vem vet? En sak är dock säker: en sådan viktuppgång ska man INTE avfärda!
    Eller så kanske det har gått x antal år och x antal graviditeter. Det är t.ex. inget konstigt att en kvinna som väger 53 kg 1990 väger 63 kg 2000 efter tre barn + ett par "extra kg/trivsel kg" - behöver inte alls vara alarmerande Det är vanligt att båda parter i ett förhållande går upp 2-3 kg när relationen stabiliserats. man blir lat/bekväm mycket god mat och mysigt förhållande utan press....Och 70 behöver absolut inte innebära övervikt - kan mkt väl vara normal bmi....
Svar på tråden Min man är så trög!