Anonym (Uppblåst?) skrev 2009-09-16 19:39:33 följande:
Jag har varit med om det. Gjorde min "lilla klassresa" och under de åren växte jag enormt som människa. Min sambo och fadern till vårat barn var outbildad och dessutom fruktansvärt anti allt vad utbildning heter, och mycket bakåtsträvande. Saknade det intellektuella utbytet redan innan jag började utbilda mig, men så småningom blev det helt outhärdligt att inte kunna ha en vettig diskussion med människan. Tillslut lämnade jag honom.Jag är en väldigt jordnära människa, och är från arbetsklassen, även om jag är högutbildad. Den högre societeten passar inte mig, men jag vill omge mig med människor med intelligens och ambition. Människor som strävar framåt, som möter livet med nyfikenhet. En man som enbart släpat sig igenom gymnasiet för att han blev tvingad av föräldrarna, och jobbar år efter år på något trist jobb bara för pengarna, aldrig har läst en bok, och inte är intresserad av något djupare än fotboll kommer aldrig att kunna intressera mig. Vad finns då att bli intresserad av..? Ett vackert skal utan innehåll, kanske. Håller inte i längden.
precis mitt i prick!