Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

Min man är så trög!

Herregud vad irriterande det är när arbetarflickorna har kämpat sig igenom några år på universitetet och ska nu börja kalla sig akademiker i varenda mening och ska "analysera" allting på "ett djupare plan".

Herregud man är inte smart bara för att man har tagit en magister i något humanistiskt flum. Och även om man är smart så behöver man absolut inte vara intresserad av att diskutera filosofi.
    Jag har en halvfärdig examen i den bransch jag arbetar i och har gjort i ca 8 år nu och ser mig själv som jävligt smart men inte skulle jag vilja diskutera filosofi och "analysera" saker, som de i 99% aldrig förstår heller utan har lärt sig utantill, för det.

Herregud kliv ner från de där höga hästarna nu som inte ens är hästar utan snarare en liten minigris.

• jaghopparhögt
    Anonym skrev 2009-09-17 14:00:00 följande:
    Anonym (Candy) skrev 2009-09-16 17:45:12 följande: ´ Herre Gud, vilken inställning.... Samhället behöver faktiskt akademiker...
    Jo absolut, läkare, ingenjörer, ekonomer, sjuksköterskor, jurister, översättare osv behövs. Men knappast humanist flummet.
  • jaghopparhögt
    Anonym skrev 2009-09-17 14:35:14 följande:
    Även om "humanist flummet" inte ger en yrkesutbildning så behövs även deras bidrag till samhället. Jag fattar inte ens varför du ser ned på humaniora? Om folk känner stort intresse av den inriktningen och bidrar med massor av kunskap, varför är det fel?
    Vad är deras bidrag till samhället då?
    Det är fel för att det är skattebetalarna som får betala för att de ska kunna sitta hela dagarna och analysera allt på ett "djupare plan" medan vi andra måste jobba.
  • jaghopparhögt
    enny signatur skrev 2009-09-17 15:35:30 följande:
    Nej för lärare är nog överflödigt, det visas tydligt när det inte hjälper att de finns...
    Lärare är inget humanistflum.
  • jaghopparhögt
    Anonym skrev 2009-09-17 15:52:42 följande:
    jaså, räknar du bara lärare i naturvetenskapliga ämnen då? pedagogiken i sig faller annars under humanistflummet.
    Nej jag räknade lärare i osv.
  • jaghopparhögt
    enny signatur skrev 2009-09-17 16:58:59 följande:
    Det räknas som humanism mig veterligt. Och helt klart beror de tju på lärare i vad? Religion, svenska, engelska osv är verkligen "humanistflum". Psykologi tycker du bara är överflödigt *undrar*?
    Så länge man producerar något som har ett värde utanför universitetet så är det inte överflödigt.
  • jaghopparhögt
    enny signatur skrev 2009-09-17 18:34:44 följande:
    Men likväl humanism.
    Kanske det är men nu sa jag väl humanistflum och inte humanism ;)
Svar på tråden Min man är så trög!