Min man är så trög!
Jag är vän med flera doktorer-inte sitter de o snöar in hemma vid köksbordet i diskussioner om politik o fiolsofi. En av dem har 5,snart 6 barn och har insett DET är livet förutom sin gedigna utbilding och karriär... Hon sitter inte på höga hästar och skrävlar om hur bra hon är och hennes make är lagerarbetare.
Det är ett tecken på omognad och ung ålder då man fort ej insett vad livet går ut på att tro "djupa diskussioner " med sin make är det livet ska handla om.
Visst.diskutera är intressant men att göra en så stor affär av det -ursäkta men jag blir full i skratt.
Ingen av de professorer jag umgås med håller på så. De är helt vanliga normala människor som pratar om vardagliga ting och jag har faktiskt aldrig hört dem leda in diskussionerna på filosofi ocg politik...de pratar hellre om barn,barnbarn,senaste resan,en god bok de läst eller andra intressen de har.
Det finns många oerhört intelligenta och kloka samt allmänbildade människor utan utbildning. Det är löjligt påstår outbildande människor är "dumma"-så är inte fallet.
Jag själv har många högskolepoäng men tycker verkligen inte jag är förmer än andra ...tycker heller inte mitt yrke är status, fastän många andra tycker det.
Nä TS-var dig själv och slappna av..