• Anonym

Min man är så trög!

läser på högskolan nu men är det så här full i skit man blir när man får en högre utbildning så blir det ju inte kul. skärp dig TS och inse att du är en vanlig människa och inte mer märkvärdig än någon annan.

• Anonym

Byt karl om han är för vanlig för dig då! Bara för att du är "smart" och han hatar politik är han juh inte trög för det!

Skilj dig, man får göra det i Sverige!!!!

• Anonym

Anonym (Candy) skrev 2009-09-16 17:45:12 följande:

När jag träffar på en akademiker, (gör det ofta inom mitt yrke)... då vill jag bara därifrån.. (oftast får jag kväva skrattet) Jag tycker att det är intelligent och supersexigt med en karl som är stark och praktiskt lagd.. inte en som bara rabblar en massa goja han läst och lärt sig utantill...
    ´

Herre Gud, vilken inställning.... Samhället behöver faktiskt akademiker...
  • Anonym
    jaghopparhögt skrev 2009-09-17 14:13:50 följande:
    Jo absolut, läkare, ingenjörer, ekonomer, sjuksköterskor, jurister, översättare osv behövs. Men knappast humanist flummet.
    Även om "humanist flummet" inte ger en yrkesutbildning så behövs även deras bidrag till samhället.

Jag fattar inte ens varför du ser ned på humaniora? Om folk känner stort intresse av den inriktningen och bidrar med massor av kunskap, varför är det fel?
  • Anonym

Vad är

jaghopparhögt skrev 2009-09-17 14:39:33 följande:
    Vad är deras bidrag till samhället då?Det är fel för att det är skattebetalarna som får betala för att de ska kunna sitta hela dagarna och analysera allt på ett "djupare plan" medan vi andra måste jobba.
    Vilka utbildningar menar du för att vara mer exakt?
  • Anonym

jaså, räknar du bara lärare i naturvetenskapliga ämnen då?
    pedagogiken i sig faller annars under humanistflummet.

jaghopparhögt skrev 2009-09-17 15:37:27 följande:
    Lärare är inget humanistflum.
  • Anonym

"osv"?

jaghopparhögt skrev 2009-09-17 16:30:55 följande:
    Nej jag räknade lärare i osv.
  • Anonym

Vad det var svårt att svara på vad som inräknas i "humanistflumm" Vet du inte själv vad du avser?

• Anonym

Har ni ens märkt att ts har dragit för längesen??

• Anonym

Oj, jag måste nog göra slut med min kille nu när jag börjar doktorera. Han kommer ju inte att hänga med i mina intellektuella diskussioner...

• Anonym

Det får vi verkligen hoppas att det inte gör. Jag har inte råd att doktorera på mer än 4 år. Iofs har jag märkt redan när jag tog min masters-examen att det han sa mest lät som grymtningar i mina öron, tror du det kommer bli värre? Kanske måste jag bygga en koja åt honom i skogen utanför där vi bor. Mycket att tänka på...

HäxanSurtant3 skrev 2009-09-18 13:20:28 följande:
    ja skynda dig!!! jag tror det tom är farligt för dig ha en trögskalle där hemma. Vad vet du om hans dumhet smittar?
  • Anonym

Ja, gud, tänkte inte på det. Men vad roligt för 4-årige sonen att få ett "syskon"

HäxanSurtant3 skrev 2009-09-18 16:46:52 följande:
    jag tror du ska ska skaffa en förmyndare åt honom-det är ju ett linjärt omvänt samband med dumhet/intelligens. Ju mer du läser desto dummare blir han. Till slut om 4 år kan du inte lita på att han kommer klara sin vardag utan en förmyndrare. Ja-en koja i skogen borde vara en del i lösningen.
  • Anonym

Gärna, men jag kan inte lämna "barnen". Men vad skönt det vore ändå, bara de fiiinaste som grannar och vänner

HäxanSurtant3 skrev 2009-09-18 16:49:24 följande:
    jag själv vill bli tituleras ers Nåd då jag är klar med min utbildling. Ngt annat är ju inte acceptabelt. Sedan vill jag ha en egen stad som är fri från pövlen. Anonym-vill du bli min granne där?
Svar på tråden Min man är så trög!