BF Maj 2010 -Lund
Finns det någon mer än jag i lunda-området som har BF i maj nästa år?
Finns det någon mer än jag i lunda-området som har BF i maj nästa år?
Lergigan comp. försöker att inte äta för mycket av den, håller mig vid 1-2 tabletter om dagen. Effekten avtar nämligen ju mer man äter av den.
v. 10+4 för mig idag och jag var på inskrivning på MVC i fredags. Efter provtagning och samtal frågade jag om jag kunde få höra fosterljud. Hon förklarade det som jag egentligen redan visste att de brukar inte försöka det så tidigt i graviditeten eftersom det är inte alltid man kan höra något, trots att det finns ett levande foster, så för att man inte ska bli orolig i onödan brukar de vänta.. men om jag var väl införstådd med det och var okay med det och kunde gå därifrån utan att vara orolig så javisst.. Så jag la mig ner och hon började leta efter hjärtljud..
Och inte långt därefter:
:D
Grattis missmaddis till de fina hjärtljuden .
Du sa till mig för inte så länge sen att världen är bra liten, just nu känns den mikroskopisk. Det blir andra gången på en dryg vecka som jag ger mig tillkänna för dig, jag har en dotter som heter Nora
Jag var också på MVC och lyssnade i förra veckan, helt underbart. Jag har även fått låna en Angel sound av en kompis för att dämpa min oro. Jag vet att man inte ska använda den för ofta, har lyckats hålla mig till två gånger på fyra veckor. Men nu när jag blir orolig och tänker att jag ska lyssna när jag kommer hem, så hinner jag alltid känna någon liten rörelse i magen och jag kan lugna ner mig igen.
Serafine: Angel Sounds är jättebra för att göra en lugn. Jag har en och lyssnar på bebisen när jag blir orolig. Det är så betryggande att höra hjärtljuden och hur den rör på sig där inne, speciellt nu i början när man inte känner så mycket.
Haha verkligen mikroskopisk värld, Noras mamma! ;) Hur långt gången är du?
Angel sound har jag inte hört talas om förr men du kan tro jag ska skaffa en..!
Jag är i v 16. Lyssnade precis på liten, då blir det lite lättare med illamåendet också
Ville bara in och säga hej hej
Jag mår bra bra och går in i v 12 till helgen, shit va tiden går fort
ha en bra kväll kram
KUB på måndag lyckades dock bli sjuk i måndags när jag skulle ta blodprovet så blev två dgr försenad med det (hoppas så att det ska vara okej när de skriver att blodprovet ska tas senast en vecka innan UL) i annat fall håller jag tummarna att de inte nekar mig mitt ultraljud och isåfall gör ett nupp!
jag kan inte tänka mig att de skulle neka dig ultraljudet, de som de sa till mig var att om blodprovet inte togs en vecak före så kunde de inte garantera att de fått inr esultatet utav de och i sådana fall skickar de hem resultatet på blodprov i kombination med ultaljudet. Jag gjorde på emma ultraljudklinik i Malmö.
Lycka till, det kommer säker att gå bra och vad kul att få en titt på fostret.
Tack så mycket Fialotta! Känns lite mer tryggt nu, jag ska göra mitt på Cura och visst ser jag fram emot att se den lill*:) Hoppas bara att allt är som det ska, är ju lite svårt att veta så tidigt när man inte känner sparkar, men förhoppningsvis så är allt bra!
Tack än en gång! :)