• Osiris75

    Tänk vad länge vi varit "gravida" !

    Satt idag och läste bland våra papper om adoptionen under åren som gått....

    Vår önskan att bli en familj började 2001, fram till 2003 "försökte" vi på egen hand med inget hände.
    Mellan 2003-2005 fick vi hjälp via Fertilitetskliniken men inget hände.
    Under våren 2005 bestämde vi oss att nu var det nog och "hoppade av" hjälpen via sjukvården och så julen 2006 tog vi beslutet om att vi ska adoptera!

    Sedan dess har vi gått adoptionsutbildning, läkarbesök, gjort hemutredning, läst diverse böcker om att ha barn, läser barntidningar, kontakt med adoptionsbyrån, andra på nätet, pratat, drömt, önskat, planerat osv.
    Under tiden vi väntar så har vi sanerat ekonomin och renoverat huset - vad annars kan man göra?

    Det är alltså 8 år som gått nu sedan vi började - här är det inga 9 månader som gäller
    Vi är gravida - men vi vet bara inte hur länge!!

    Siktet är just nu inställt på att vi blir föräldrar på riktigt under 2010/2011!
    Längtar

    /C

  • Svar på tråden Tänk vad länge vi varit "gravida" !
  • Helle68

    Ser att vi har ungefär samma historik... Visst är det lääääänge men jag håller tummarna för att även ni snart har väntat klart!

  • Miss TN

    Ja det är och blir en lång tid innan man kan titulera sig förälder. Men det ska nog vara värt det:)

    Vi har nu varit "gravida" i snart 1 år 9 månader. Gravida räknar vi med när vi skickade ner våra handlingar till landet, i vårt fall blev det Bolivia. Så väntan på bb är vår gravidtid. Hoppas den inte blir så mycket längre nu

  • mammamys06

    Håller tummarna innerligt för er skull! Vet hur det är, vår väntan började 2004 och tog slut 2007. Då kom vi hem med sonen från Vietnam. Graviditeten var lång då, nu är jag fysiskt gravid och har ett rent helvete men jag VET å andra sidan att om 2,5-3 mån kommer bebis ut och då är vi tvåbarnsföräldrar. Det är en tröst, en tröst jag inte hade när vi väntade barn genom adoption. Det fanns dock stunder under adoptionsprocessen som var ett så psykiskt lidande så det var helvetesstunder under den graviditeten också. Men det är värt det LYCKA TILL!


    Victor född september -06, broster bf annandag jul 2009
  • Marie IE B

    Vår väntan, när p-pillren slängdes, började i maj 1998 = drygt 11 år sedan!
    På sista mötet med familjerätten när de sa att de skulle rekommendera nämden ett ja så sa de "Grattis - nu kan ni anse er gravida!" - det var i november 2005, alltså snart fyra år sedan.
    Om 2,5 vecka åker vi till Kina för att äntligen förenas med vår dotter så ja, det har varit en maratongraviditet.

    All lycka till er!

  • Osiris75

    Ser att vi är några med samma "historia", känns bra att veta att det finns ett "slut" eller ska vi säga början

    Men det är tufft att det ska ta en sån tid.....

    Lycka till er alla!!!

Svar på tråden Tänk vad länge vi varit "gravida" !