Inlägg från: LAV0LINA |Visa alla inlägg
  • LAV0LINA

Snutten i ansiktet

Dottern har en "spöket Laban-snutte" eller vad det nu kan heta. En mjuk mjuk liten fyrkantig tygbit med spöket laban på. Hon har den gärna uppe i ansiktet och gosar med den när hon somnar. Ska man plocka bort den sen då hon somnat? Hon ligger annars gärna och sover med den "upp i näsan" så att säga. Risk att hon kväver sig?

• Svar på tråden Snutten i ansiktet
  • LAV0LINA
    skånemamma73 skrev 2009-09-15 21:17:41 följande:
    Hej Mina fyra har alla haft/har snutte. Och av någon anledning hamnade den alltid över huvudet när de sov. Tror det känns tryggt för dom att veta att snutten finns där om de skulle vakna under natten. Mitt tips är att se till att den inte är stor nog att sno runt halsen, så slipper man oroa sig för stryp risk. Jag har klippt mina i typ 15 gånger 15 cm. Men gör det innan dottern vant sig vid större (om den nu är det) så hon inte vänjer sig vid större storlek, då det kan vara svårt att få henne att ta snutten sedan....
    Alltså den är ju väldigt liten, 15-12 cm x 15-20 cm bara.
    Det är en sånhär hon har: www.dunderbutiken.se/se/art/laban-snuttefilt.php
  • LAV0LINA
    goabarn77 skrev 2009-09-17 19:27:32 följande:
    Visst är snutten underbar? =) Min dotter har en likadan. Och hon sover ofta med den över huvudet. Hon blir tio månader.
    Den är helt fantastisk. Dottern fick den i doppresent av mina småkusiner (11 och 13 år). Hon älskade den på en gång, ligger och stryker den mot näsan när hon ska somna
    Vi ska fara och köpa minst en till att ha som extra om den skulel råka försvinna.
  • LAV0LINA
    goabarn77 skrev 2009-09-17 19:33:07 följande:
    Vi har köpte en extra, ifall olyckan är framme. Hörde ryktas om att de ska sluta göra dem, men är inte säker.
    Nä? Kan ju vara bra att gardera sig med ett par extra då utifall.
  • LAV0LINA
    Sandrisen80 skrev 2009-09-18 17:53:09 följande:
    känner en mamma som köpte 8 (!) likadana snuttar för att det inte skulle bli liv i luckan om dom försvann med åren!
    Hahaha, oj det är väl kanske att ta i
Svar på tråden Snutten i ansiktet