Inlägg från: hemlis |Visa alla inlägg
  • hemlis

Tips till att undvika bristningar :D

Tyvärr så kan man inte göra så mycket, det är även hormonellt.
    När jag väntade mitt första barn så smörjde jag mig med en speciell olja morgon och kväll och så som ett brev på posten ett par veckor före förlossning så fick jag massa bristningar på alla ställen man kunde få.

Andra och tredje smörjde jag aldrig magen och fick inte heller några nya bristningar, konstigt!

• hemlis
    carola1977 skrev 2009-09-15 22:11:29 följande:
    Har fått för mig (inte helt statiskt men grundar det ändå på rätt många kvinnor jag träffat på) att man lättare får bristningar ju yngre man är. Typ under 25. Som sagt baserat på folk jag träffat.Smorde magen och på slutet även underlivet med Mandelolja från Apoteket och jag fick inte en bristning någonstans trots bebis på nästan 4 kg . Kanske bara tur men vet vet...
    Det har jag aldrig hört, men jag fick ju också bristningar när jag var som yngst, 22 år och när jag fick tredje var jag 35 år och gick upp mer än tidigare och fick inte en enda ny bristning.
    Man kanske har mera såna hormoner som orsakar det när man är yngre eller som har man lättare för att bli uttöjd senare
Svar på tråden Tips till att undvika bristningar :D