Krupp- hjälp!
Hej,
Har försökt läsa här men som vissa beskriver sina barns krupp som skällande, hostande känner jag inte igen i min son.
Det väser när han andas och låter just nu som att han snarkar på både in och utandning. Ibland tar han ett djupt andetag i sömnen.
Vi var på akuten i förrgår och fick andas in (ventolin- tror jag det var) och vi fick Lepheton. De sade att det var krupp. 2 nätter var jobbiga och igår sov han gott.
Nu börjar det igen (antagligen för att han gallskrek och var upprörd innan han skulle lägga sig) och jag är ensam hemma med honom så jag blir så nervös.....
Är det ok så länge han sover även om det låter illa?... han är rosig om kinderna.. hostar inte... men det låter illa...
Alltså, jag är så j-la orolig av mig... när skall man veta när man skall åka in till sjukhuset? Vaknar de om de inte får tillräckligt med luft?
Detta kanske är konstiga frågor??? men jag vill bara fråga er som har erfarenhet för jag fattar inte detta med krupp! Är så rädd att det är astma men läkaren sade att det inte är det!
Vad är falsk krupp?