• Tesa80

Krupp- hjälp!

Hoppas det har blivit bättre. Jag har en 4 årig son här hemma som har falsk krupp nu. Det började i tisdags med heshet å han har fortfarande svårt att prata långa meningar för att han tappar rösten. Hostar skällande å tung/rosslande in och utandning. Vi var inne på sjukhuset med honom natten till onsdag då han vaknade å kippade efter andan. Å detta gick inte över efter att vi suttit ute.
    Det som är fördelen är ju att när de har falsk krupp så får de inte andnöd de får den luft de behöver men att de kan bli stressade eftersom det är tungt att andas då luftfrören är trängre.

Medicineringen har varierat ganska mycket. Tidigare fick vi lefheton och ventolin men nu har vi bytt stad och kommit till annat sjukhus å där fick vi mollipect och betapred å då skrev de inte ut nåt till oss trotts vi sagt att det åkerkommer. Men nu har vi entligen fått det utskrivet så vi har det hemma.

Mollipecten hjälper inte alla tycker jag det är bra i 2 timmar sen är det lika igen men han får ju bara ta den 3 ggr per dag så jag får inte det att gå ihop. Betapred ska vi bara ge honom om det blir riktigt jobbigt som den natten vi åkte in.

Svar på tråden Krupp- hjälp!