Inlägg från: sassus |Visa alla inlägg
  • sassus

Hur ofta ammar ni era 3-månaders?

Själv försöker jag amma var tredje timme. Vet inte om jag ska börja försöka gå över till var fjärde...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-17 10:03
    Tilläggas bör att jag försöker ha var tredje timme som ett riktmärke. Ibland blir det oftare eller mer sällan beroende på hur hon t.ex sover.

• Svar på tråden Hur ofta ammar ni era 3-månaders?
  • sassus
    Marlene skrev 2009-09-17 16:20:37 följande:
    Minst varannan timme dygnet runt. Tänk på att det inte är säkert att du kan upprätthålla en tillräcklig mjölkproduktion eller att barnet inte får i sig nog med mat om du begränsar amningen.
    Hennes viktkurva gick lite för mkt uppåt så jag fick lite bannor av bvc att jag ammade för ofta, därför har jag försökt begränsaamningen nu. Så det är nog ingen risk att hon inte får i sig för lite mat iaf
  • sassus
    Marlene skrev 2009-09-17 18:30:11 följande:
    Dom kan inte gå upp för mycket av amning! Trist att ditt BVC inte har koll
    Men de menade på att min mjölk är väldigt fet. Och att hon också fick ont i magen av att äta så ofta. Vet inte vad som är rätt eller fel, men lilltjejen verkar iaf inte vilja äta oftare än så och det är ju huvudsaken.
  • sassus
    Melly skrev 2009-09-17 20:14:15 följande:
    Men gud vilken konstig BVC-sköterska Såna råd gav dom ju för 50 år sen Självklart så ska du amma fritt så ofta som din bebis vill ha. Dom får inte ont i magen utav att amma ofta. Här är en länk ifrån Helsingborgs lasarett där det bla står just det: www.helsingborgslasarett.se/patienterochanhor...
    Ja, och BVC-tanten har nog jobbat i 50 år så där har vi löst mysteriet
  • sassus

Va kul att jag fortfarande får svar i den här tråden! Dottern blir 2 år i juni, så det där med amningen har vi lagt bakom oss för länge sen

Svar på tråden Hur ofta ammar ni era 3-månaders?