Nu
Bette skrev 2009-09-29 12:17:59 följande:
[citat]
Du har rätt så fel om jag får säga så, det finns något som heter epigenitik, det är den som bär på barnet som bestämmer vilka gener som skall framträdas och hur dessa skall framträdas.
Om du nu granskar forkning på ett vetenskapligt och konstruktivt sätt tycker jag det är väldigt märkligt (och naivt ) att du går ut och säger att "du har fel" när jag redovisar vad i stort sett 100% av vedertagen uppfattning inom medicin och forskning!! Och detta för att du diskuterat med EN professor?! Har du någon källhänvisning till hans forskning så vore det väldigt intressant.
Här förstår man verkligen att sköterskeutbildningen är en omvårdnadsutbildning och inte en vetenskaplig utbildning men jag fattar inte varför man ska tjafsa om det. DET är också en vedertagen sanning om utbildningen.Tyck vad du vill men säg inte åt andra männsikor att det ÄR så, utan att ha något annat stöd en en diskussion med EN forskare(kraftigt underrepresentrad m a o ) när alla andra inom medicinen anser att hälften av generena kommer från mamman och hälften från pappan oc h detta kan inte påverkas genom blodet
Jag tycker det är väldigt bra och intressant med ny forskning men så länge den bedrivs på just forskningsstadiet utan publicitet och undersökningar är det just forskning och det går inte att hänvisa till som sanning och att allt annat är fel!
Ska man berätta om sådan forskning måste man också säga till människor exakt vad det är - något som DU och din professor tror på men inte resten av den vetenskapliga världen, ännu. De tär inte riktigt så du gör när du går in och säger att jag har fel i citatet ovan!!!
Förhoppningsvis kommer publiciterad forskning som stödjer det du säger längre fram.Det vore onekligen väldigt intressant om man kunde påverka DNA på det sättet (med tanke på bekämpning av ärftliga sjukdomar ,inte överföra gener via blodet vid äggdonation. Mig veterligen har det inte gjorts någon forskning alls just på kvinnor som fått andra kvinnors ägg implanterade ??)
Epigenetik är just forskning om ärftlig cancer och hur DNAspiralen och genomet kan öppnas /stängas av olika påverkan=försöka påverka nedärvning av viss ärftlig cancer.