• skorpion78

Hur gick det för dej när du tog körkort och hur gammal var du när du fick det?

Jag är 30år och håller på med körkortet. Tycker det är väldigt svårt att få in informationen i huvudet när jag läser. Hur gjorde du/ni? Och gammal var du/ni när ni fick det. Vill ha lite förslag på hur jag lättast kan klara det?

• Svar på tråden Hur gick det för dej när du tog körkort och hur gammal var du när du fick det?
  • challe 1

jag var 18. övningskörde i en månad sen var det dags för en intensiv vecka. övningskörde lite till när jag kom hem. Klarade teorin på första och uppkörningen på andra. började övningsköra slutet av december hade mitt körkort 8 mars.

• Jossisen

Var 23år. Klarade uppkörningen på första försöket och alla rätt på teorin! Jag satt mycket på körskolan med deras dataprogram med frågor inför teorin, det var ju i princip samma frågor på provet sen. Själva körningen är det ju bara att öva och öva på så mycket som möjligt.

Teorin kan inte JAG förstå att man tycker är svår, har man någorlunda studievana så är den busenkel.

Lycka till!

• lunkentuss

2 månader efter 18-års dagen fick jag mitt körkort.
    Hade då kört ca 16 lektioner under 4 månader. Klarade teoriprovet på första försöket o uppkörningen på andra

Jag hade ju övningskört hemma i 2 år, så det gav ju ett litet försprång.
    Sen gjorde jag alla teoritest på körskolans dator, men mer än så gjorde jag nog inte förutom o ta lektioner =)

• SaraSofia

Var 19 år, gick inte på bilskola förutom en dubbellektion och då tyckte de att jag skulle ta minst fem lektioner till.. körde upp dagen efter och klarade det på första försöket trots att det var fredagen den 13:e...

• A Andersson

jag var 20 och kuggade på både teorin och uppkörningen flera gånger.

• A Andersson
    Evenstar skrev 2009-09-18 07:54:52 följande:
    Jag är 28 och håller på nu. Vet ni hur det funkar med teorin? Man ska ju ha 52 rätt av 70 - men är det faser i det man inte får ha fel på eller är det bara blankt 52 av 70. (minus de 5 kontrolluppgifterna)
    är väl bara bland de 52 av 65.
  • Lottis77

Var 30 när jag tog kortet. Pluggade teorin på distans, och körde både privat och på körskola. Tyckte teoriprovet var ganska enkelt. Har ju vistats i trafikmiljö länge och mycket var logiskt tänkande. Tror faktiskt det var lättare nu än om jag varit 18 när jag tog provet. Klarade det i alla fall på första försöket.

Kuggade första uppkörningen men klarade andra.

• skorpion78

Är det nån som måst ha glasögon när ni kör? Hur dålig syn har du/ni? Jag har 0,3 på båda ögonen. Jag ser inte skyltar på långt håll. Får sån huvudvärk efter att jag använt mina glasögon.

• En glad tjej

Jag tog mitt körkort när jag var 20 år för hela elva år sedan! (1998) På den tiden gjorde jag prov ur pärmar, var inte så vanligt med datorer då. Klarade teorin galant men fick köra upp två gånger.

• logg81

Jag var 25 när jag tog kortet...

Jag öppnade knappt boken. Jag klarade teorin ändå..... Fast.... jag hade 3,5 års övningskörning bakom mej med så det var inte så svårt att tänka efter vad det rätta svaret var...

Jag körde helt privat sånär som på 3 lektioner på körskola för att få till "deras körstil". O så halkan såklart... Onödigt att flyga omkring i egen bil där :-P

Fixade allt på första försöket. Superenkelt!

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden Hur gick det för dej när du tog körkort och hur gammal var du när du fick det?