• isold2003

Löpartråden 11

LillLisa, jag bjuder glatt in alla från tråden till Lund imorgon Jag vet inte vad jag har gett mig in på själv eftersom jag inte bara ska träna med Kattstugan utan ska vara med på hela hennes klubbs träning.. Jag håller med om att det hade varit kul att träffa alla i tråden någon gång

Snillis, usch vad trist Hoppas att benhinnorna hinner lugna ner sig medan du tillfrisknar från förkylningen! Krya på dig!

Det blev en morgonrunda idag igen. Det har kännts aningen bättre för varje dag. Jag som brukar avsky morgonrundor tyckte t o m att det var riktigt skönt imorse

• isold2003

Tillbaka på hotellrummet efter träningen med Kattstugan i Lund och jag är helt slut! Det värker i benen och jag är så sömnig så jag håller på att ramla av stolen Det gick inte lika lätt för mig som för Kattstugan men det var roligt och definitivt nyttigt!

Waimea, du fick en envis häst tydligen. Jaja, man kan inte alltid vara på topp. Hoppas att hopplektionen gick bra

• isold2003

LillLisa, du har så rätt, jag kämpade hårt men hängde inte med Kattstugan sista intervallserien Otur med reflexvästen, vad bra att du kom i den iaf, jag hade aldrig fått på mig något i strl 140! Jag har ett par tights med vindtäta partier över låren som är jättebra på vintern. annars fungerar det bra med underställ under vanliga tights men bara om det är minusgrader, annars blir det för varmt tycker jag.

Kattstugan, jag har fortfarande träningsvärk! Det blev inget pass med klubben imorse, jag hade lite familjabstinens efter att varit borta en vecka, men jag sprang en runda i eftermiddags och insåg att det var tur att jag inte gav mig ut på något långpass för benen var fortfarande jättesega och väldigt nöjda med dryga 7 km

Waimea, härligt jobbat du och Greta! Hoppas att du fick lite sovmorgon imorse!

• isold2003

Vad duktiga ni är Waimea och Kattstugan!

LillLisa, jag delar ditt problem, motivationen är ganska låg just nu. dessutom har jag blivit förkyld med grymt halsont så den här veckan har det bara blivit ett par morgonpass och inte kommer jag att kunna springa något de närmaste dagarna heller med tanke på hur halsen känns idag.

Idag har jag koncentrerat mig på barnkalas istället, stora killen belv 6 år idag och vi har hunnit med både barnkalas och släktmiddag, puh!

• isold2003

Kattstugan, lycka till på tentan imorgon!

Rövardotter, vilken rolig helg! Hoppas att ungdomarna var nöjda de med Bara att hålla igång nu då (säger jag som knappt springer själv för tillfället )

Waimea, snyggt med nya pers hela tiden! Du är verkligen i bra form nu! Skönt att du sprider lite träningsglädje omkring dig, jag blir faktiskt lite sugen på att komma ut nu

Mitt halsonda är kvar men lite bättre idag så jag håller tummarna för att jag känner mig bra imorgon.

• isold2003

Rövardotter, vilken otur! Lite synd att de missat att tajma inlämningen av korten med älgjakten.

LillLisa, skönt att du är bättre efter en sån seg förkylning!

LabLover, jag pringer i tights året om, aldrig vindbyxor. Är det minusgrader tar jag underställ under. Hm, det känns som att jag redan har svarat på den här frågan, förlåt om jag upprepar mig här

Igår trotsade jag förkylningen och sprang en kort morgonrunda för att känna efter (det kändes flåsigt men annars ok) och sen var det löpteknik med klubben på kvällen. Det var så himla kul! Blandade småhopp och balansövningar som definitivt kändes som bra övningar och sånt man kan träna hemma ockå. Jag blev jätteinspirerad och längtar redan efter nästa teknikpass

Nu packar jag och maken för fullt, imorgon bär det av till New York!

• isold2003

Vad trist med tentan Kattstugan! Hoppas att dagens fina löppass hjälpte lite. Håller med om att det är härligt att springa i skogen just nu

• isold2003

Hej! Tillbaka i Sverige igen efter en fantastisk långhelg i New York! En hel del turistande förstås och massor med shopping blev det Tyvärr blev det inga springattiraljer inköpta eftersom resesällskapet inte var lika sugna på sportbutiker som jag men jag behövde väl eg inte så mkt träningsgrejer heller så det kanske var bra. En löprunda blev det men tyvärr inte utomhus för vi bodde inte i närheten av någon park och med rödljus i varje kvarter blev det för segt, jag fick nöja mig med löpband på hotellet. Vi kom hem igår och det blev en runda igår eftermiddag också. Ikväll blir det ett pass med klubben.

Monstrig, välkommen hit! Det enda tips jag har mot bäckensmärtor är bålstyrketräning. Jag håller med LillLisa om London marathon, det vore häftigt at springa det någon gång. Hoppas att bäckenet blir bättre snabbt nu!

Stockholmspingla, välkommen du också!

Kattstugan, grattis till kanontiden på tävlingen!

• isold2003

Kaya, jag tror inte jag hade hittat hit när du tappade bort tråden. Jag blir supernyfiken på din träningsdagbok när du skriver "tränar som en tok och är uthållig och envis så det räcker" Alla tips och inspirerande träningsredogörelser är välkomna!

Ikväll blev det ett drygt 15 km pass med VLK, det gick rätt tungt men skönt nu efteråt.

• isold2003

Waimea, du är så härligt entusiastisk! Tack för att du är en sån inspirationskälla! Jag tror det blev 93 varv i Hallsberg..

Kattstugan, jag glömde svara ang turistandet. Vi var uppe i Rockefeller center, traskade runt i central park, tittade på frihetsgudinnan, åkte massa tunnelbana, shoppade på 5th avenue, minglade på times square, stoppade taxibilar ute i gatan, åt middag på en fantastisk restaurang och partajade på den klubb där Brittney Spears firade sin födelsedag. Med mera

Svar på tråden Löpartråden 11