• isold2003

Löpartråden 11

Rövardotter, glömde ju förut, vad kul att din treåring sprang självmant nu Min lillkille pratar fortfarande med stolthet i rösten om sitt lopp i Norbergs i somras trots att jag ju bokstavligen släpade honom runt

Kaya, tack! Kul att läsa om din träning Det låter som ett roligt träningsschema! Jag håller med Waimea i hennes kloka kommentarer ang att bli snabbare. Det beror ju på vilka distanser du vil springa men att läga n något lite längre pass då och då gör ju att de kortare passen känns lättare efteråt.

Ikväll sprang jag dryga milen. Nu får det vara slut på mesandet och slöandet från min sida! Inte konstigt att det känns tungt varje träningspass om man tränar mycket mindre än tidigare. Nu får det bli några tuffa veckor och bara att bita ihop så jag kommer in i bättre träningsvanor och får lite bättre flyt igen. Tre månader kvar till Espoo bara och ingen annan lär ju träna åt mig

• isold2003

Åh vad härligt Rövardotter!! Det tog inte lång tid att komma igång igen för dig Ang Garminklockan så knappar man ju in längd och vikt och ålder och kön men på min 405:a kan man iaf ha flera användare, tror att man kan det på 305:an också.

Waimea, synd att ridningen gick så knackigt häromdagen. Du kommer igen nästa gång. Vilka snabba rundor du springer nuförtiden!

Kaya, nästan alla i tråden har hållit på med hästar så det går bra att snacka häst här också Själv har jag en islandshäst, en unghäst som precis är färdig inriden och om jag ska hämta hem nästa helg.

qd girl, välkommen till tråden! Det är klurigt att få till det med familjepusslet men det är värt att sno åt sig lite egentid när man kan.

Idag har jag sprungit långpass med klubben, 31.5 km blev det idag och det var perfekt löparväder, klar och frisk luft och inte för kallt. Vi höll ett perfekt tempo för mig så det var inte förrän sista kilometern hem som det kändes lite tungt. Nu är jag sådär skönt trött i benen, åh vad jag har saknat den känslan! Sen i eftermiddags blev jag intervjuad av lokaltidningen ang löparklubben vlt.se/nyheter/vasteras/1.609723 om någon är nyfiken.

• isold2003

Grattis Kattstugan till segern igår!!

Rövardotter, känner igen känslan med de tunga benen.. Ofta tycker jag att det hänger ihop med att man faktiskt har sprungit snabbare än vanligt men inte upptäcker det förrän efteråt. Ang stretching så lägger jag knappt en minut på det, borde stretcha mer förstås.

Waimea, härligt med sånt flyt, pers på pers hela tiden! Superbra jobbat!

LabLover, så var det förra året också, helt omöjligt att hitta långärmade tröjor trots att det var senhöst/vinter redan! Konstigt att såna kläder kommer in så sent.

• isold2003

Nu har jag varit ute på dagens runda också, 14 km med trevligt sällskap. Toppen!

• isold2003

Tack för alla snälla kommentarer om artikeln i VLT! Sån härlig tråd det här, nu när höstmörkret och kylan smyger sig på så tränar vi alla på bättre än någonsin Jag blir alltid lika glad av att titta in här!

Ikväll var det löpteknikträning igen med klubben och det var superkul! Vi var runt 20 pers och mitt i altihop stod jag plötsligt med ett stort leende på läpparna och bara njöt av att det som bara var en tanke i våras har blivit en fantastisk liten klubb med människor som frivilligt kommer och plågar sig i en backe i mörkret en oktoberkväll! Det gjorde mig så himla lycklig Oavsett vad som händer med klubben i framtiden har jag iaf gjort något som många mår bra av just nu.

• isold2003

Det låter härligt Kaya med höstlov på torpet med barnen Hoppas ni har haft lika fint väder idag som det har varit här, en helt underbar höstdag!

LillLisa, löpteknik är jag verkligen inte bra på för egen del och därför är det ju toppen att det finns en löpteknikcoach som precis har flytat till stan och tyckte det kunde vara en kul grej att försöka lära oss nybörjare i löparklubben lite små tips och tricks! Markus Stålbom heter han och är instruktör i POSE teknik. Han har tränat olika föreningar i många år så han har massa bra erfarenhet och lite egna övningar utanför POSE också. Läs gärna mer på hans hemsida www.bgmsanalys.se I väldigt korta drag går det iaf ut på att använda så lite energi som möjligt för att förflytta kroppen framåt och det gör man genom att falla framåt (från fotleden, inte från midjan) och att alltid tänka på att lyfta upp benet som man precis satt ner i marken. Alltså inget frånskjut och ingen isättning, bara lyft När man gör så kortas steget och stegfrekvensen ökar, man hamnar automatiskt på mellan/framfot och skaderisken minskar. Bra va? Teoretiskt låter det toppen men det är svårt att tillämpa.. Lite nya grejer tar jag till mig varje gång iaf.

Imorse blev det ett drygt 16 km pass med en kompis i solskenet. Lite seg från gårdagens pass men helt ok ändå. Hoppas hinna med ett lite längre pass imorgon men maken och barnen är hemma hela dagen så vi får se om jag lyckas komma ifrån tillräcklig länge.

• isold2003

Hej hej i höstmörkret Det blev inte mycket sömn inatt så inget långpass idag men väl en 15 km runda. Maken åkte skridskor med pojkarna under tiden och det fick bli en progressiv runda med rätt ordentlig fartökning mot slutet för att de inte skulle åka ifrån mig när pojkarna började frysa..

• isold2003

Kattstugan, nej det är inte så kallt ännu men vi har många skridskorinkar i stan (bandystad) och så här på höstlovsveckan har de öppet för allmänheten så vi passade på. Bra jobbat på intervallpasset att orka med alla i rätt tempo trots att det gick tungt! Gott med Toblerone som belöning också, klok make!

LillLisa, vad kul att det gick så lätt på rundan igår Terränglöpning är bra tycker jag, man får koncentrera sig på var man sätter fötterna och tänker inte lika mkt på hur långt det är kvar Jag blir trött i armarna bara av att läsa om bodypump! Har bara provat några få ggr och det var riktigt roligt men det är flera år sedan nu.

Idag har jag känt mig som en riktig husmor, jag har bakat bröd, kladdkaka, bullar och chokladbollar. Hade klädparty här hemma ikväll och fyllde hela vardagsrummet med tända ljus och hade mysigt med goa vänner

• isold2003

Krya på er Monstrig och qd girl! Hoppas det inte blir långvarigt!

Waimea, låter läskigt men kul med hoppningen! Nästa helg ska jag hämta hem min lilla guldklimp och det känns riktigt spännande! Efter det hoppas jag att det kommer lite ridrapporter från mig också Du krossar dina gamla pers hela tiden! Så himla starkt!!

Kaya, du är verkligen värd en vilodag imorgon!

Jag sprang ett 8 km pass i förmiddags, hade tänkt det som ett lugnt vilodagspass men det blev lite kort om tid och benen kändes pigga så det gick undan ändå. jobbar inatt men hoppas orka upp och springa med klubben imorgon förmiddag. Inget långpass tyvärr den här veckan trots mina fina ambitioner men nu känner jag iaf att jag har kommit igång ordentligt igen Känner mig mycket starkare efter bara en veckas lite hårdare träning, kanske är det mest mentalt men det gör inget

• isold2003

Hoppas att alla har en mysig helg

Själv började jag helgen med ett 18 km pass med klubben efter 3½ timmes sömn.. Imorgon blir det vilodag från löpningen men dagen ska penderas på jobbet tyvärr.

• isold2003

Hej i tråden! Jag har varit lite frånvarande sista veckan men jag har tränat på iaf, avslutade veckan idag med ett drygt halvmarathonpass. Den här veckan har jag passerat 300 löpta mil i år och det får jag erkänna att jag är lite stolt över

Grattis Kattstugan! Du är helt fantastisk!!

Lycka till Yoijo!

• isold2003

Rövardotter, jag är här men smyger lite i kulissen Jobbar tillfälligt i Uppsala, åker före kl 6 på morgonen och kommer hem tolv timmar senare, stupar i säng vid halv tio och därimellan ska jag hinna träffa barnen och träna.. Datortiden är nedskuren till nära noll. Idag är jag hemma med sjukt barn så jag passar på att kika in. Det lät jobbigt med influensan! Jag fick vaccin för ett par veckor sedan så jag borde slippa undan. Funderar på om lillkillen här hemma har fått en släng eftersom han bara har feber men han fick feber igår och är redan piggare idag så det verkar vara en lindrig variant i så fall.

Klämmer in lite morgonpass och kvällspass när jag hinner, förra veckan fick jag ihop 7 mil och den här veckan är jag än så länge uppe i knappt 3. Tänkte mig ut en runda ikväll när maken kommer hem och så långpass med klubben imorgon.

Krya på er ni som är sjuka! Ni andra verkar träna på ruskigt bra, härligt!!

• isold2003

Hej tjejer! Idag sken solen och det kändes nästan som en sensommarmorgon. Härlig dag för ett långpass med klubben Det blev totalt 35 km och jag var alldeles lycklig när jag kom hem. Finns inte mycket bättre än löpning med goda vänner i strålande sol och lite blåst, sprang med ett stort leende på läpparna stor del av vägen, som vanligt måste mötande tro att jag är knäpp

Trollens mamma, usch! Det där vet jag hur det känns. Så skönt att det inte var någon elakartad knöl!

Kaya, det lät härligt med beskrivningen av ditt pass igår, du är så underbart entusiastisk och det smittar av sig

Waimea, hur har det gått med långpass idag?

• isold2003

Tack tjejer! Snillis, min man tränar inte lika många timmar som jag, det vore svårt att få ihop tiden då, men jag springer rätt mycket morgonpass och eftersom han är morgontrött så hade vi inte setts den tiden annars heller.. Hur som helst är jag mycket trevligare att umgås med när jag får träna och det har han insett för länge sen så det fungerar bra.

Yoijo, den jobbiga backrundan gav säkert både benstyrka och mental styrka Kul att distansen inte var något problem trots att du inte sprungit så långt tidigare. Det lät rätt kallt med shorts och linne dock!

• isold2003

Kikar in lite snabbt för att berätta att jag lever.. Är fortfarande i Uppsala så kvällarna är korta. Har fått stå ut med en veckas halsont men blev (nästan) frisk lagom till långpass på 53 km med klubben i lördags. Härligt! Imorse blev det en mil före jobbet. Hoppas få till ett par til riktigt långa pass med klubben dec/jan.

Hoppas ni håller er friska och får till fina träningspass allihop! Kikar in igen när jag hinner..

• isold2003

Waimea, hoppas du får ordning på knät! Inte roligt med knäproblem. Jo nu är det 1½ månad kvar till Espoo och paniken smyger sig på. Tyvärr får jag nte till träningen alls den här veckan, tredje dagen på raken idag utan träning men jag jobbar fortfarande i Uppsala och det har varit helt hopplöst. Imorgon jobbar jag heldag emn jag tror jag ska gå upp tidigt och ta en runda innan.

Kaya, krya på dig!

• isold2003

Kattstugan, härligt med träningsläger! Hoppas du får vara frisk ett tag nu! Jag gjorde sista dagen i Uppsala i fredags, otroligt skönt att slippa pendla nu!

Jag fick till en milrunda före jobbet i lördags och en drygt 17 km kvällsrunda igår. Idag jobbar maken natt så ingen chans till träning men förhoppningsvis blir det träning med klubben imorgon.

• isold2003

Idag har vi snöyra i Västerås! Härligt! Lite halt att springa bara. Sprang med klubben och vi var flera som halkade omkull och jag hade bakhalt i stort sett hela tiden vilket gjorde det lite tungt. 19 km blev det iaf till slut. Och sen hjälptes maken och jag åt att skotta garageuppfarten, 120 kvadratmeter och 30 cm snö..

Krya på er Kaya och Waimea!

• isold2003

Kaya, stackare, värsta förkylningen! Hoppas du kryar på dig till julafton åtminstonde. Jag har inte dubbade skor tyvärr, det är ungefär det enda som saknas på min skohylla.. Idag tog jag ett par andra skor och det gick mycket bättre. 11 km utan att halka överhuvudtaget

Waimea, visst är det underbart med all snö! Mysigt att kunna vara ute så mkt med barnen

Svar på tråden Löpartråden 11