• Anonym

Utmätning i hemmet

Anonym (jobbigt) skrev 2009-09-18 14:34:38 följande:

Hade en enskild firma som krävdes i konkurs, och detta drabbar ju mig såklart eftersom firman är ju jag.Nu ska konkursförvaltaren kolla om det finns något att utmäta hos mig hemma.Hur fungerar det, rotar/kollar dom runt i låderna och garderoberna i lägenheten?Kollar dom i förrådet och tittar i kartongerna där el?Vad kan dom utmäta (vi har ett barn)? Vi har en 42" plasma och en 32" gammal tjock tv.Vi har en ny bärbar dator och en stationär dator.Systemkamera, digitalkamera och videokamera har vi.Sen har vi i bröllopspresent fått t.ex. graverade kristallglas orrefors - kan dom ta sånt?Kan ingenting om sånt här, hjälp!!!
    Hur stor är skulden? Lämna de sakerna som du inte vill bli av med hos någon kompis som du litar på.

KFM är experter på att sälja saker till skämtpriser. Det du tjänar mest på är att sälja sakerna du inte behöver privat och betala extra på skulden eller behåll dem som nödkapital. Det är du som avgör hur du vill göra.

Lycka till!
  • Anonym

Anonym (göm grejerna) skrev 2009-09-18 14:44:56 följande:

Eftersom du har både en tjock-tv o en stationär dator så göm den bärbara o platt-tvn hos någon kompis eller familjemedlem! Tror inte de tar dem vid en utmätning. Om kamerorna är av något värde så göm dem också.
    Anonym (förekomma) skrev 2009-09-18 19:56:33 följande:
    Ta undan sakerna till en familjemedlem eller liknande så slipper du vara orolig
    Jahaja........och ha kvar en SKULD istället....SMAAART.
    Tanken att "gömma" är lite "liten".

Har hört att Krono inte egentligen tar ex.vis "bumling" tv:n. Inget värde.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-09-18 20:00:38 följande:
    Anonym (göm grejerna) skrev 2009-09-18 14:44:56 följande:
    Jahaja........och ha kvar en SKULD istället....SMAAART.Tanken att "gömma" är lite "liten".Har hört att Krono inte egentligen tar ex.vis "bumling" tv:n. Inget värde.
    Varför ska man betala en bråkdel av en skuld med utmätta saker till ett skämtpris? Då är det bättre att sälja dem till ett normalt pris och behålla pengarna som nödkapital eller i form av extra inbetalning. Oroa dig inte, är man utmätt så kommer man inte undan såvida man inte arbetar svart.
Svar på tråden Utmätning i hemmet