• Katarina30

    När kan man gå på sin första scann?

    Hej,

    Någon som vet när man kan gå för sin första scann?
    Är nu i vecka 7 och undrar om det är värt att boka tid ännu, eller om det liksom "inte syns något ännu".
    Har inte varit till doktorn ännu, utan bara gjort hemtest som var possitivt i vecka 4.

    Tacksam för svar!

    ps. väldigt illamående (hela dagarna!) - tips om hur man kan bota/göra mot det?

  • Svar på tråden När kan man gå på sin första scann?
  • caroline 32

    From v.6-7 brukar hjärtat synas och det brukar sällan vara någon ide att kolla innan dess. Vet inte hur ni har hos er ang vul för det kan se ganska olika ut i länen. Om man får eller inte vill säga.

    Har aldrig varit illamående så jag vet inte tyvärr, hoppas det går över !

  • Diddi85

    Det här med att kolla om man ser något kan jag inte uttala mig om, jag har själv inte fått komma till någon barnmorska än, så det är inte lönt att börja fundera på det än.Är i v.6.

    Jag mådde inte illa många dagar men dem dagar som jag mådde illa hjälpte det att äta frukost. Ingen speciell mat, det gällde att få i sig något snabbt bara innan man blev för grinig och sur:P.

  • Katarina30

    Nu Har jag varit på scann!

    Allt såg bra ut - hjärtat och allt

    Men datum blev framflyttat. Visades sig att jag var en vecka mer än jag trodde.

    Har stirrat på bilderna utav den lilla/e 100 ggr redan

  • Katarina30

    Ja faktiskt

    Man kan se vad som är huvud och kropp! Tyvärr kunde vi inte få se framifrån,det har ju varit kul, men jag är bara glad över att det var hjärtslag och att det såg ok ut!

Svar på tråden När kan man gå på sin första scann?