• Svar på tråden Någon mer som precis har slutat med p-piller och hoppas blir gravid inom det närmsta... Del 2
  • Liljekonvaljblomman

    Lite ledsen idag...

    Tror jag hade äl i torsdags så den här ggr ska vi försöka mer. Hade sex både onsdag och torsdag och igår ville jag oxå eftersom jag tänkte att då kan vi inte missa det men då ville inte sambon (eller jag vet att han vill men det bli en STOR stress för honom när han vet att man bara kan bli gravid på ett fåtal dagar på året) och då blev jag faktiskt lite ledsen...

    Sen gick vi och lade oss och då försökte vi (vet att han gjorde det för min skull) men det gick aldrig för honom för att det var ett "måste ha sex för att kanske bli gravid" och då blir han ledsen i sin tur eftersom han känner att det är hans fel och det inte gick, suck...

    Hur har ni andra det? Känner era killar, sambo, män en stress? Berätta gärna...

    Jag har världens bästa kille men det är ju inte meningen att det ska bli så här men vi är redan inne på femte försöket och man vill så gärna...

  • denimbee
    Liljekonvaljblomman skrev 2009-09-19 07:51:46 följande:
    Lite ledsen idag... Tror jag hade äl i torsdags så den här ggr ska vi försöka mer. Hade sex både onsdag och torsdag och igår ville jag oxå eftersom jag tänkte att då kan vi inte missa det men då ville inte sambon (eller jag vet att han vill men det bli en STOR stress för honom när han vet att man bara kan bli gravid på ett fåtal dagar på året) och då blev jag faktiskt lite ledsen... Sen gick vi och lade oss och då försökte vi (vet att han gjorde det för min skull) men det gick aldrig för honom för att det var ett "måste ha sex för att kanske bli gravid" och då blir han ledsen i sin tur eftersom han känner att det är hans fel och det inte gick, suck... Hur har ni andra det? Känner era killar, sambo, män en stress? Berätta gärna... Jag har världens bästa kille men det är ju inte meningen att det ska bli så här men vi är redan inne på femte försöket och man vill så gärna...
    smart att fixa en ny tråd...den gamla stängs väl snart!

    jag hade ju Äl i veckan, och jag var lite pushing då...så vi fick till det varje kväll, men så nu igår så höll vi på länge men det gick inte för honom, kan vara för att han hade tagit en värktablett mot sin rygg(han gjorde illa ryggen på jobbet nyligen)....och imorse så gick det inte heller...vet inte om han känner press så...men det kan även vara det,...han vet att jag gärna vill bli gravid nu...och han vill också ha bebis...så kanske....vet inte riktigt vad man skall göra heller...?! Men man får nog inte prata sönder det heller för då tror jag att et kan bli värre,men lite lagom...kan man ju prata om det
  • nenwood
    Cat skrev 2009-09-18 22:01:53 följande:
    Jag gillar definitivt Marian Keyes, men jag hare inte läst hennes senaste, är den bra?? PS I love you har jag sett på film bara...
    Hmm, vilken är den senaste? om det är this charming man så gillade jag den faktiskt inte alls.. det handlar om misshandel och jag hade ett ex som kunde vara rätt våldsam så boken förde bara med sig taskiga minnen tyvärr..
    Anybody out there var dock fantastisk! SÅ sorglig, grät en skvätt på slutet..
  • Aimie
    Cat skrev 2009-09-18 22:01:08 följande:
    I know! Men du, kan man inte få så där lite rosa flytning vid äl? Det är inte det du har nu då?Ja det ser du väl förhoppningsvis imorgon om du startar att testa då. Själv tänkte jag också börja imorgon trots att jag tror att det är för tidigt, men jag höll på att missa äl förra gången, det var bara rena turen att jag testade då, kan man säga. Himla irriterande när man inte vet mer exakt när det är.
    Nä på kvällen var det "färskt"blod som fanns på pappret...blev så jäkla ledsen på detta! Idag inget knappt så det e u skönt.. har inte testat ÄL idag då jag inte hade nåt tecken på ett igår...och det är tidigt... så ja väntar tills imorgon men jag kan ju inte låta bli att jämföra med förra månaden då ja fick en blödning och min ÄL dök inte upp förrens 8-9dagar innan BIM vilket va mkt kort tid mellan... hmmm får se hur de blir denna gången vill ju inet missa den!
  • Dakine

    Jag håller på med CB digitala ÄL tester, men ingenting visar på ngn stegring ännu. Enligt mina beräkningar borde jag haft ägglossning igår, men det kan ju hända att det är senare, eller så har jag ingen ägglossning alls denna månad :(

  • Tordyvel

    jag hänger också med här.. nästa vecka är det BIM, känns otroligt om det skulle ha gått "så fort" men jao.. det är lika spännande i alla fall..
    Har redan ett oanvänt test som ligger och väntar om mensen uteblir.. vet än inte om den är "regelbunden" eller helt galen så jag tror jag får vänta nån vecka extra i alla fall..

  • Ellenvillhabebis

    Jag testade neg igår på bim dagen.. O för 5 min sen fick vi veta att ytterligare 2 vänner ska ha barn i mars. Jag fick nästan gå där ifrån för att få bort tårarna.. Så klar blir man glad men jag blir s ledsen för att de aldrig blir vår tur.

    Det änns så jävla hopplöst!

  • johannaalkehag

    Väldigt bra att du börjar på en ny tråd nu när den förra snart stängs ner!!! Jag är som sagt oxå inne på detta med barn nu och jag längtar så vansinnigt!!!Jag har p-stav just nu, men den ska plockas ut nu på torsdag. Har min mens nu (fick den den tionde), så jag har svårt att säga när jag har ÄL och BIM osv....Vet inte om man kan säga deet när man använder p-piller osv...Min sambo är så på på detta med barn och han är villig att ha sex varje dag/kväll/natt=) Det finns inget som vi lk
    längtar mer till än efter barn!!

    På tal om detta med när ens vänner blir gravida och en själv inte, fan va tråkigt det är. Har en kompis som aldrig varit intresserad av detta med barn och helt plötsligt så är hennes son här. Likaså en annan kompis som oxå blev gravid, men som förlorade sitt och i princip inte brydde sig..Jag blir så trött!!

    Hoppas vi plussar snart tjejer och jag håller tummen för er!!!

  • FreyaBus

    Hoppar in i nya tråden me... Äl-testet idag var också svagt streck... svagt streck på 5 st test nu... jaja... enligt ÄL-kalendern här på FL skulle jag ha ÄL idag... hoppar säkert över denna månaden bara för att jag testar *nervoskratt*

  • Cat
    nenwood skrev 2009-09-19 10:52:44 följande:
    Hmm, vilken är den senaste? om det är this charming man så gillade jag den faktiskt inte alls.. det handlar om misshandel och jag hade ett ex som kunde vara rätt våldsam så boken förde bara med sig taskiga minnen tyvärr.. Anybody out there var dock fantastisk! SÅ sorglig, grät en skvätt på slutet..
    Ok, tror det är den senaste men det kanske har kommit nåt nytt efter det. Förstår om den inte var så rolig att läsa då...
Svar på tråden Någon mer som precis har slutat med p-piller och hoppas blir gravid inom det närmsta... Del 2