• mamma2kids

gympakläder

vad har era barn för gympakläder i skolan?vad har det på fötterna?
    min son är 6år och ska ha gympa varje vecka nu.

• Svar på tråden gympakläder
  • BabyJia

Sonen har antingen ett par shorts (såna han har haft i sommar, så jag har inte köpt speciellt för gympan) el mjukisbyxor. T-shirt å såna helt vanliga gympadojjor me kardborreband.

• BabyJia

Jo, glömde att han har sockar me sej oxå...även handduk, men han går nu i 1:an å då ska dem ju duscha oxå.

• mamma2kids

finns det nå typ av halksockor till såhär stora barn??
    hittade inga skor alls i rätt storlek.alla som fanns va med snören,eller så va det as tunga.han fick ha inneskorna han har inne på skolan då.men han tappade dom 3ggr sa han fan ska man ha då..ska till tunapark på fredag och kolla där.

• mamma2kids

jo,duschning gäller här också.han hade sin första gympa nu i torsdags.
    men det hade visst varit väldig skillnad hur föräldrarna hade klätt sina barn.
    skickade med träningsoverall.jacka med dragkedja.och träningsbyxa.
    men hade visst blivit varmt med jacka.och fröken säger att det ska ha långärmat för det är kallt inne i gympahallen VETTE TUSAN VAD SOM ÄR BRA DÅ OCH DUGER HAHA
    ååå vad jag hatar detta med kläder.

• BabyJia

Ja, men asså dem hoppar ju runt å rör mycket på sig där inne, så jag kan förstå att de blev varmt för han. Om han inte tycker att de e för kallt me kortärmat, så tycker jag inte att hans fröken kan bestämma att alla ska ha långärmat. Sen e han kanske lite varmare av sig...de e min son. Han blir jättesvettig efter lite herjande=)

Jag köpte sonens sko på www.skopunkten.se för 249 kr tror jag dem kosta. Halksockar vet jag inte om de finns till barn i den åldern...inte va jag har sett nät jag har köpt sockar till sonen iallafall. Men jag köper oftast på Lindex iofs.

• Lillot

Vad gäller skor ska du nog fråga läraren vad som gäller. På vår skola får barnen inte ha skor på gympan upp till 3:e årsklass utan då måste de vara barfota eller ha sockiplast (eller vad det nu heter).

• Kärnhuset

Barfota är bäst till den basic-gymnastik man har när man är 6 år.
    På de flesta skolor ska man vara barfota (eller sockiplast) de första skolåren, just för att det främjar barnets kroppskontroll, balans och motorik.
    Är de ute och spelar fotboll är det förståss skor som gäller men det talar väl läraren om i så fall.

• BabyJia

På sonens skola så ska dem ha skor. I början när han gick i nollan så räckte de me sockar, men senare så skulle dem ha skor me sig även då.

• mandala

Nu har jag en dotter men hon har börjat förskoleklass nu och har gympa två dagar i veckan. Först hade hon ett par mjuka shorts med sig, en vanlig t-shirt och gympaskor med ljus sula. Nu i veckan köpte vi andra träningskläder, svarta jazz-byxor och en mer tränings t-shirt, i märket röhnisch. Jag tycker det är jättesvårt att veta vad som är bäst, men min tjej fick välja så det ska nog bli bra.

• Dr Mupp

Gympasalen är ganska kall så dottern har träningsoverall (jacka+byxa), strumpor och gympadojjor.

• Inbaal

jag ska oxå fixa gympakläder o vet inte alls vad som behövs men kommer nog vänta o se så får la hon ha shorts o t tröja

• nyfiken flax

Shorts, tshirt o innegympaskor (kom ihåg att man ofta måste ha såna som inte kan ge märken på golvet)

• MintMint

Min son har följande i sin gympapåse: gympaskor (ljus sula), shorts, t-shirt samt en träningsoverall (jacka & byxor). Han brukar variera mellan långbyxor och shorts, men allt ligger i påsen.

• Tygtiiger

Och hos oss sa de att de ska ha skor för att minska skaderisken. Jaja. Vi ska ordna gympaskor med ljus sula och kardborre alt elastiska snören i veckan.

Shorts och t-shirt, så tänkte jag köpa ett par långa byxor och en gympajacka, så får han själv känna efter och bestämma vad han vill ha på gympan. De långa byxorna funkar ju som innebyxor hemma annars. 

Krupke, we've got problems of our own!
  • cosinus

Dottern som börjar 1an har haft 3/4 byxor (för det gör så satans ont att bränna sig på gympagolv) och t-shirt samt sockar och innegympaskor. Vi har köpt från bagheera och jag tror de kostade 299 kr eller nåt sånt. Såna här: www.tradera.com/Bagheera-skor-stl-32-auktion_340177_137698849 och de har dottern gillat så jag ska leta upp ett par likadana fast i större storlek i år. De är rätt stora i storleken för hon har 28 och kan fortfarande ha dem men annars har hon 29-30

Svar på tråden gympakläder